Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Ένα θέμα που πάει να ξεχαστεί με βοήθεια του κουκουλοδικείου!Διαβάστε και δείτε εδώ ότι μπόρεσα να αλιεύσω από το διαδίκτυο,'εως τώρα!!!


Τα εγκληματικά λάθη και τις παραλείψεις που έγιναν για να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα του Norman Atlantic, περιγράφει η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera η οποία αποδίδει ευθύνες στο πλήρωμα του πλοίο κάνοντας λόγο για αμέλεια.

Η συντάκτρια του άρθρου βασιζόμενη τόσο στην εντολή δέσμευσης του πλοίου από τους δικαστές του Μπάρι, οι οποίοι έδωσαν εντολή να μεταφερθεί το κουφάρι του πλοίου στο λιμάνι του Μπρίντιζι, αλλά και στις μαρτυρίες του επιβατών πως το πλήρωμα ήταν άφαντο και δεν τους βοήθησε την ώρα που οι φλόγες κατέκαιγαν το πλοίο.

Συγκεκριμένα μιλάει για αστείες δικαιολογίες του πλοιάρχου, ο οποίος στην κατάθεση του στις αρχές είπε «έδωσα εσωτερικό συναγερμό για να μην προκληθεί πανικός», αλλά και στις ελλείψεις που παρουσιάστηκαν την πιο κρίσιμη στιγμή, όταν το Norman Atlantic εξέπνευσε σήμα κινδύνου και από την ώρα που έπρεπε να ξεκινήσει η διαδικασία διάσωσης των επιβαινόντων. Ένα από τα βασικότερα σημεία που πρέπει να ερευνηθεί είναι τα αίτια για τα οποία ο συναγερμός δεν σήμανε την ώρα της πυρκαγιάς, όπως τουλάχιστον καταγγέλλουν οι επιβαίνοντες του πλοίου.

Η ιταλική εφημερίδα μάλιστα αναφέρει πως η τραγωδία θα μπορούσε να μην είχε συμβεί ποτέ και καταγράφει τα λάθη του πληρώματος:

-Ο συναγερμός δεν σήμανε την ώρα της πυρκαγιάς, όπως τουλάχιστον καταγγέλλουν οι επιβαίνοντες του πλοίου.

-Ο τρόπος διαχείρισης της κρίσης από το πλήρωμα

-Τα συστήματα πυρασφάλειας και ασφαλείας δεν δούλευαν

-Δεν κατέστη δυνατό να πέσουν στη θάλασσα κάποιες από τις σωστικές λέμβους

-Το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο

Υπερφορτωμένο το γκαράζ - Η οροφή φορτηγών άγγιζε στο πάτωμα του αμπαριού

Ο αριθμός των οχημάτων που είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο. Σύμφωνα με την επίσημη λίστα βρίσκονταν 128 φορτηγά, εκ των οποίων τουλάχιστον τέσσερα μετέφεραν λάδι, 90 ιδιωτικά οχήματα, δύο λεωφορεία και μία μοτοσικλέτα, αλλά ενδέχεται τα οχήματα να ήταν πολλά περισσότερα, με αποτέλεσμα το βάρος που είχε το πλοίο να είναι πολύ μεγαλύτερο από το επιτρεπτό. Η οροφή μερικών από τα φορτηγά άγγιζε στο πάτωμα του αμπαριού και εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας ενδέχεται αυτές οι δύο επιφάνειες να άγγιζαν η μία την άλλη, με αποτέλεσμα η τριβή να προκάλεσε σπινθήρες που μπορεί να οδήγησε στην πυρκαγιά.

Οι ιταλικές αρχές δέσμευσαν τα κινητά των επιβαινόντων

Κλειδί για τις έρευνες θα αποτελέσουν τα βίντεο των επιβατών τα οποία έχουν κατασχέσει οι ιταλικές αρχές. Συγκεκριμένα έπειτα από την καταγγελία επιβατών ότι οι άνδρες του ιταλικού Ναυτικού τους κατάσχεσαν τα κινητά τηλέφωνα, καθώς το υλικό που ενδέχεται να έχει καταγραφεί στις συσκευές πιθανόν να δώσει απαντήσεις γύρω από το περιστατικό. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα η ώρα που γυρίστηκαν τα βίντεο και τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες μπορεί να αποτελέσει κλειδί για τις έρευνες καθώς και για την ακριβή στιγμή που εξέπεμψε το σήμα κινδύνου.

Τέλος υποστηρίζει πως οι επιθεωρήσεις που γίνονται στα πλοία είναι μία παρωδία, ακόμα και μπροστά από ξεκάθαρες παραβιάσεις τα πλοία δεν σταματούν.




Η έκκληση των συγγενών: Αγωνιούμε για τους ανθρώπους μας. Μην αφήσετε να σβήσει το θέμα των αγνοουμένων του Norman Atlantic 02/01/2015 - 11:59

norman

Στην Ιταλία μεταβαίνουν αεροπορικώς ο συγγενείς των Ελλήνων επιβατών του μοιραίου πλοίου Norman Atlantic που φέρονται ως αγνοούμενοι.
Επισήμως από την ιταλική πλευρά έχουν ταυτοποιηθεί και γνωστοποιηθεί προς τις ελληνικές Αρχές δύο νεκροί Έλληνες επιβάτες του μοιραίου πλοίου, ενώ δέκα άτομα φέρονται ως αγνοούμενα, καθώς την Πέμπτη έγινε γνωστό ότι λόγω λανθασμένης ταυτοποίησης εκ μέρους των αρμόδιων ιταλικών Αρχών, ο Γεώργιος Δούλης δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών και είναι μεταξύ των ανθρώπων για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση μέχρι αυτή την ώρα.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, οι 9 άνθρωποι που αγνοούνται εκτός του Γ. Δούλη είναι οι Κουφογιώργος Αλέξανδρος, Συμεωνίδης Ιωάννης, Τσάμης Βασίλειος, Νικολάρας Απόστολος, Καζαντζίδης Γεράσιμος, Παπαδόπουλος Γεώργιος, Καραβαγγέλης Ευάγγελος, Σοφός Ιωάννης  και Σαγιρίδης Νικόλαος.
Το NEWS247 επικοινώνησε με τον γιο του Νικόλαου Σαγιρίδη, Κώστα, λίγες ώρες πριν αναχωρήσει για την Ιταλία προκειμένου να ενημερωθεί για την πρόοδο των ερευνών.
Ο Κώστας Σαγιρίδης πετάει στις 13.30 το μεσημέρι από τη Θεσσαλονίκη μαζί με τις υπόλοιπες οικογένειες των αγνοουμένων από τη βόρεια Ελλάδα ενώ μία ακόμα ομάδα συγγενών έχει ήδη αναχωρήσει το πρωί από την Αθήνα.
Όπως, μας είπε το εν λόγω ταξίδι ήταν μια πρωτοβουλία των οικογενειών των αγνοουμένων και οργανώθηκε  από τους συγγενείς σε συνεργασία με την ΑΝΕΚ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Στην Ιταλία θα συναντηθούν όλοι μαζί, θα έχουν μαζί τους μεταφραστή και έναν οδηγό για τις απαραίτητες μετακινήσεις. Για την παραμονή τους εκεί βρίσκονται σε επικοινωνία και με την ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη και το προξενείο στο Μπάρι.
Ο κ. Σαγιρίδης απηύθυνε έκκληση προς όλες τις πλευρές να μην αφήσουν το θέμα των αγνοουμένων του Norman Atlantic να σβήσει.
"Το θέμα δεν έχει λήξει. Κατανοώ ότι είμαστε μόνο 9 οικογένειες, αλλά κι εμείς οικογένειες είμαστε όπως και οι συγγενείς των 200 και πλέον ανθρώπων που ευτυχώς σώθηκαν. Είμαστε 9 οικογένειες που ακόμα ψάχνουν τους ανθρώπους τους και αγωνιούν. Το θέμα δεν πρέπει να σβήσει τόσο γρήγορα" είπε.
Ο Νικόλαος Σαγιρίδης είναι οδηγός σε φορτηγό και επέβαινε στο μοιραίο πλοίο για επαγγελματικούς λόγους.
Επικοινώνησε με την οικογένειά του στις 05.45 τα ξημερώματα της Κυριακής, λίγο αφού ξέσπασε η φωτιά στο Norman Atlantic. Έκτοτε οι δεν είχαν νέα του.
Όπως διευκρίνισε στον NEWS247 ο σύμβουλος Τύπου της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη κ. Μάμαλος, οι συγγενείς των Ελλήνων αγνοουμένων θα είναι σε αναμονή στο Μπάρι,  από όπου συντονίζονται όλες οι επιχειρήσεις για το Norman Atlantic.
Αφού μπουν εμπειρογνώμονες και τεχνικά συνεργεία στο πλοίο και ολοκληρωθεί η αναζήτηση τυχόν θυμάτων, όλοι οι σωροί θα αποσταλούν στο Μπάρι προκειμένου να γίνει ταυτοποίηση από τους συγγενείς.
Αυτό δεν έχει καταστεί ακόμα εφικτό, καθώς στο πλοίο υπάρχουν ακόμα εστίες φωτιάς.
Παράλληλα, συνεχίζεται η αναζήτηση σωρών στη θάλασσα. Όπως επιβεβαίωσε ο κ. Μάμαλος, έχουν ήδη  εντοπιστεί 2 σωροί, αλλά δεν είναι δυνατή η ανάσυρσή τους λόγω κακοκαιρίας.

Πηγή

news247.gr
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Σύσκεψη των ιταλικών αρχών για τον κατάπλου του «Norman Atlantic»
Δημοσίευση: Παρ, 02/01/2015 - 12:39



Το πλοίο «Norman Atlantic» βρίσκεται έξω από το Μπρίντεζι και την ώρα αυτήν πραγματοποιείται σύσκεψη των ιταλικών αρμόδιων Αρχών για να αποφασιστεί σε ποιο ακριβώς σημείο θα πρέπει να οδηγηθεί από τα ρυμουλκά.
Το πλοίο έχει ήδη τεθεί υπό κατάσχεση και οι εισαγγελείς αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το «μαύρο κουτί», σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη και ποιοι ήταν οι πρώτοι χειρισμοί μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς, στις 4:30 το πρωί της περασμένης Κυριακής.
Θα πρέπει να διαπιστωθεί αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του πλοίου, αφού κάποιοι διασωθέντες έχουν αναφέρει ότι στο γκαράζ ταξίδευαν μετανάστες και οδηγοί, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να κοιμηθούν μέσα στα φορτηγά τους. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, αναμένεται να διευρυνθεί και επίσημα, σήμερα, η έρευνα, με αποστολή νέων κλήσεων σε απολογία από μέρους της Εισαγγελίας του Μπάρι.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Κοριέρε Ντέλα Σέρα», ο κυβερνήτης Αρτζίλιο Τζακομάτσι, στην πολύωρη κατάθεσή του φέρεται να τόνισε ότι πρέπει να εξακριβωθεί πώς ακριβώς γέμισε η σωσίβια λέμβος η οποία μετέφερε προς εμπορικά πλοία, περίπου εξήντα επιβάτες.

Ανθρώπινη ζωή και κερδοφορία

Μια σειρά ερωτήματα που έθεσαν τα ταξικά συνδικάτα, από την πρώτη ώρα της ναυτικής τραγωδίας με το «Norman Atlantic», παραμένουν αναπάντητα από την κυβέρνηση, την εταιρεία που είχε ναυλώσει το πλοίο, καθώς και την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Από τα μισόλογα, τις αλληλοκατηγορίες για το μπάχαλο στις λίστες των επιβατών, τις μαρτυρίες των διασωθέντων και τα στοιχεία που αποκάλυψαν τα ναυτεργατικά σωματεία, προκύπτουν πλευρές που αφορούν συνολικά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα καράβια, ναυτεργατών και επιβατών, και πρέπει να προβληματίσουν τους εργαζόμενους και το λαό.
Ενα πρώτο αδιαμφισβήτητο στοιχείο είναι ότι το πλήρωμα ήταν ανεπαρκές, για να αντιμετωπίσει ένα συμβάν τέτοιας έκτασης. Το ελλιπές, όμως, πλήρωμα είναι αποτέλεσμα της μείωσης των οργανικών συνθέσεων στα πλοία, του ελάχιστου δηλαδή προβλεπόμενου προσωπικού, προκειμένου οι εφοπλιστές να περιορίσουν το λεγόμενο «εργατικό κόστος» στα καράβια και να αυξάνουν τα κέρδη τους.
Τη στρατηγική αυτή επιλογή, με βάση και κατευθύνσεις της ΕΕ, υπηρετούν με συνέπεια όλοι οι αντιναυτεργατικοί νόμοι που ψηφίστηκαν και στην Ελλάδα τα τελευταία κυρίως χρόνια, με το σημερινό υπουργό Ναυτιλίας να χαρακτηρίζει «αναχρονισμό» το προηγούμενο καθεστώς για τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία.
Οταν, όμως, οι ναυτεργάτες, με πρωτοπόρες τις ταξικές δυνάμεις, αντέδρασαν σ' αυτές τις αλλαγές, ο αγώνας τους λοιδορήθηκε και συκοφαντήθηκε από αυτούς που σήμερα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τους νεκρούς και τους αγνοούμενους.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία αποκάλυψαν, επίσης, ότι το συγκεκριμένο πλοίο είχε ελεγχθεί λίγες μέρες πριν το ναυτικό «ατύχημα» και είχαν διαπιστωθεί ελλείψεις σε σημεία που σχετίζονται άμεσα με την τραγωδία που ακολούθησε. Η απάντηση της κυβέρνησης είναι ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε διορία να καλύψει τις ελλείψεις και γι' αυτό ήταν «νόμιμη».
Αποδείχτηκε, όμως, ότι οι επιβάτες και το πλήρωμα του «Norman Atlantic» δεν είχαν καμιά διορία. Τι δείχνει αυτό; Οτι όλη η νομοθεσία και ο μηχανισμός των ελέγχων, είτε αφορά τις Λιμενικές Αρχές, είτε τους ιδιωτικούς πλέον νηογνώμονες, είναι προσαρμοσμένα στα εφοπλιστικά συμφέροντα, τα προστατεύουν σαν κόρη οφθαλμού και γι' αυτό είναι επικίνδυνα για τη ζωή και την ασφάλεια στη θάλασσα. Το επιβεβαιώνει περίτρανα το ναυτικό «ατύχημα» με το «ΣΑΜΙΝΑ», που βούλιαξε με όλα τα «πιστοποιητικά ασφαλείας» στα συρτάρια του.
Τεράστια ερωτηματικά υπάρχουν ακόμα για τις συνθήκες που ξέσπασε η πυρκαγιά, το χρόνο και τον τρόπο αντίδρασης της εταιρείας και των αρμόδιων αρχών, την όλη διαδικασία και τα μέσα της διάσωσης.
Αυτό που μένει, όμως, σαν γενική αίσθηση, είναι η προσπάθεια να απλωθεί ένα «πέπλο προστασίας» γύρω από τη ναυτιλιακή εταιρεία, να αθωωθεί συνολικά το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να φορτωθούν οι ευθύνες στους «λάθος χειρισμούς» του πληρώματος. Το έργο είναι χιλιοπαιγμένο μετά από κάθε ανάλογο περιστατικό, πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν χαμένες ανθρώπινες ζωές.
Απ' όπου κι αν πιάσει κανείς το νήμα, καταλήγει στο ίδιο σημείο: Οσο τα καράβια και οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι στα χέρια ιδιωτών, όσο κίνητρο για να γυρνάει η προπέλα είναι το καπιταλιστικό κέρδος, η ανθρώπινη ζωή, η ασφάλεια επιβατών και ναυτεργατών θα βγαίνουν στη διατίμηση, μαζί με το δικαίωμα στη γρήγορη, σύγχρονη και φτηνή ακτοπλοΐα.
Με τραγικό τρόπο αναδεικνύεται, λοιπόν, το ασυμβίβαστο των εργατικών - λαϊκών αναγκών (στην προκειμένη περίπτωση της ασφαλούς εργασίας και μεταφοράς), με τους στόχους κερδοφορίας του κεφαλαίου. Την ίδια στιγμή, που, τόσο η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθούν να μας πείσουν ότι η κατοχύρωση της ανάκαμψης των κερδών είναι προϋπόθεση για τη λαϊκή ευημερία. Την ίδια στιγμή, που προσπαθούν να μας πείσουν ότι η σωτηρία του λαού δεν προϋποθέτει το ξήλωμα όλου του αντεργατικού, αντιλαϊκού πλαισίου που δίνει και στους εφοπλιστές το δικαίωμα να ασυδοτούν.
Το άρθρο είναι αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Αποψή μας» του Ριζοσπάστη, Τετάρτη 31 Δεκέμβρη 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου