Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
 Παρέμβαση στο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης, με σπρέι και συνθήματα, ενάντια στους χορηγούς και την ιδιωτικοποίηση των σχολείων μας. 

Να μην ζήσουμε σαν δούλοι των αφεντικών…
Η Coca Cola 3Ε εκμεταλλευόμενη τα κενά στην χρηματοδότηση που επιτηδευμένα αφήνει το κράτος, για ακόμη μια χρονιά συνέχισε το πρόγραμμα "Το σχολείο που θέλεις" διεκδικώντας μια θέση, ευεργέτη και καλοθελητή στις καρδιές γονιών και μαθητών. Επιδιώκει λοιπόν, την μετατροπή της στη συνείδηση των ανθρώπων από έναν κολοσσό που απολύει σε μια επιχείρηση με κοινωνικό πρόσωπο. Το κοινωνικό πρόσωπο μιας εταιρείας σημαίνει βέβαια τη
διεκδίκηση φοροελαφρύνσεων και την διαφήμιση της. Ταυτόχρονα ο εξευγενισμός είναι η προσπάθεια να κρύψει η επιχείρηση ότι δεν πληρώνει τους εργαζόμενους, ότι δεν σέβεται την φύση και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ότι αφήνει οικογένειες στο δρόμο, ή πιο απλά εκμεταλλεύεται την ανθρώπινη ζωή για να παράγει κέρδος.Οι περικοπές των εξόδων για τα σχολεία και την εκπαίδευση, ήταν ακόμα μια μνημονιακή υποχρέωση που επέβαλλαν ΕΕ και ΟΟΣΑ, για να μεταμορφώσουν και την εκπαίδευση, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, σε πεδίο κερδοφορίας. Βλέπουμε άλλωστε καθημερινά ολιγομελή τμήματα να συγχωνεύονται, ελλείψεις καθηγητών, και εγχειριδίων. Η καθημερινότητα στα σχολεία είναι ήδη πολύ δύσκολη. Κάθε χρόνο μαθητές και εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με ελλείψεις σε όλα τα επίπεδα. Έτσι η δημόσια εκπαίδευση απαξιώνεται και οδηγείται στον τεμαχισμό της. Η λύση που προτείνεται δεν είναι η ισχυροποίηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, αλλά αντίθετα η εισαγωγή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσω της χορηγίας μέσα στα σχολεία μας, πράγμα που φυσικά κάνει πιο εύλογη και εύκολη στις συνειδήσεις την ιδιωτικοποίηση της. Η πρόταση η οποία εμφανίστηκε ώστε να μπορέσει η ιδιωτικοποίηση να γίνει χωρίς να γίνει προφανής ήταν η εισαγωγή χορηγών στα σχολεία.. Η εταιρεία που επιλέγει να χορηγήσει, μπορεί και διαφημίζει τον εαυτό της μέσα από το σχολείο κερδίζοντας πελάτες και θιασώτες, ενώ ταυτόχρονα μπορεί πλέον, με το επικείμενο νομοσχέδιο, να διεκδικεί έρευνες, προγράμματα και κάθε λογής τρόπο ώστε να ευνοηθεί. Και πιο απλά βρίσκει άμισθους εργαζόμενους για να παράγουν το έργο και να μεγιστοποιήσουν το κέρδος της επιχειρήσης, εκμεταλλευομένη - η εταιρεία - μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερα μέσω της μαθητείας των ΕΠΑΛ, οι εταιρείες-χορηγοι των σχολείων μπορούν να εξαναγκάζουν τους μαθητές να δουλεύουν απλήρωτοι, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, δημιουργώντας γενιές εξαιρετικά ειδικευμένων εργαζομένων, ικανοποιώντας την ταυτόχρονη ανάγκη, όπως μας διδάσκει ο καπιταλισμός, της απόλυτης εξειδίκευσης. Μπορεί επίσης να στηρίζει την παραγωγή της μονάχα στη μαθητεία, εναλλάσσοντας κάθε "φουρνιά" απλήρωτων εργαζομένων -χωρίς δικαιώματα- διώχνοντας την παλιά και φέρνοντας την καινούργια.
Ποιον συμφέρουν τελικά οι χορηγίες;
Το κράτος μπορεί πλέον να μη δίνει χρήμα στην εκπαίδευση κόβοντας κι επίσημα από την εκπαίδευση κάθε χρηματοδότηση, και να μπορεί να επενδύει ανενόχλητο σε μαχητικά αεροπλάνα και οβίδες. Εκείνο είναι άλλωστε που ζητά όταν ανοίγει τον διάλογο για οικονομική αυτονομία, ζητώντας ουσιαστικά από τα σχολεία να κάνουν ότι είναι δυνατόν, αν θέλουν να συντηρηθούν, ώστε να είναι πιο υπάκουοι και προσιτοί στις επιχειρήσεις επενδύοντας κάθε δυναμική της στην καλή εικόνα αγνοώντας τις μαθητικές επιθυμίες. Όσα σχολεία δεν θεωρούνται αρκετά πρόθυμα να θυσιάσουν κάθε παιδαγωγική πτυχή, περιθωριοποιούνται, ή ο μόνος δρόμος είναι το λουκέτο.Οι χρηματοδότες του σχολείου είναι πλέον επιχειρηματίες, και όλα δείχνουν πως τα σχολεία οδεύουν προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση τους. Η επιχείρηση θα μπορεί να διεκδικήσει, όπως όλα δείχνουν, ακόμα και το δικαίωμα να έχει λόγο πάνω στην διοίκηση του σχολείου, ή κι ακόμα στη διαχείριση του προσωπικού. Όλα αυτά σε συνδυασμό, με την εκπαιδευτική αξιολόγηση ή και το επισφαλές περιβάλλον που δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί (αδιόριστοι και μη) αφήνει περιθώρια απόλυσης ή έστω απομάκρυνση των καθηγητών που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στο καπιταλιστικό πανηγύρι που στήνουν.
Τι θέλουμε
Δεν διεκδικούμε ούτε κρατική, ούτε ιδιωτική χρηματοδότηση, το σχολείο που διεκδικούμε σίγουρα δεν μπορεί να εκφραστεί και να πραγματωθεί μέσα σε τέσσερις τείχους, ακόμα και αν αισθητικά πιστεύουν ότι μας αρέσει, ακόμα και αν καταργηθεί το πολύ πρωινό ξύπνημα όπως λένε, γιατί το σχολείο που θέλουμε δεν μπορεί να υπάρξει όσο υπάρχει κράτος και καπιταλισμός. Διεκδικούμε ένα σχολείο για όλους, ένα ελεύθερο σχολείο και μια εκπαίδευση που να μοιράζεται, γιατί η γνώση ανήκει στους ελεύθερους ανθρώπους. Για να μπορεί να είναι έτσι όπως το θέλουμε οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες μας, οι αποφάσεις του που αφορούν τους μαθητές πρέπει να παίρνονται συλλογικά με την συμμετοχή όλων. Διεκδικούμε τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ο οποίος έχει αλλοιωθεί τόσο που πια δεν υπάρχει σχεδόν.Αγωνιζόμαστε σήμερα για να οργανώσουμε την ελευθεριακή παιδεία του αύριο, να οργανώσουμε τις κοινωνικές αντιστάσεις στα σχολεία, στις σχολές, στο χώρο δουλειάς για την αναρχία και τον κομμουνισμό.Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που δεν θα αναπαράγει την εξουσία, που δεν θα περιορίζεται σε τέσσερις τοίχους – τοίχους έχουν και οι φυλακές- αλλά θα υπηρετεί την ελεύθερη γνώση αυτήν που ανήκει σε ελεύθερους ανθρώπους.Ουτε κρατικο ούτε ιδιωτικό. σχολειο δημόσιο ελεύθερο και κοινωνικοΗ παιδεία δεν προσφέρεται από κράτη και χορηγούς κερδίζεται στους αγώνες για την κοινωνική απελευθέρωση.
ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Η Αναρχική Μαθητική Ομάδα Αταξία είναι μια μαθητική συλλογικότητα από την Θεσσαλονίκη. Λειτουργούμε και συναποφασίζουμε συλλογικά, μακριά από κομματικούς και ιεραρχικούς θεσμούς μέσα από την εβδομαδιαία συνέλευσή μας. Απορρίπτουμε την ατομικιστική δράση προτάσσοντας την αλληλοβοήθεια, την αλληλεγγύη και την συλλογική πράξη. Σαν Αταξία, επιλέγουμε να είμαστε η αναρχική, επαναστατική φωνή ανάμεσα στους μαθητές. Η ομάδα αυτή πλαισιώθηκε το καλοκαίρι του 2018. Σημαντικό γεγονός που οδήγησε στην δημιουργία της ομάδας αποτέλεσε η έξαρση του εθνικιστικού φαινομένου μέσω του Μακεδονικού ζήτηματος, το οποίο επηρέασε την μαθητική κοινότητα όπως κι όλη την κοινωνία. Επιπλέον, η σύνθεση του νέου νομοσχεδίου από τον υπουργό παιδείας Κ.Γαβρόγλου, μας ώθησε στην ανάγκη σύνταξης μιας μαθητικής συλλογικότητας που θα αντισταθεί και δεν θα μείνει άπραγη απέναντι στην περαιτέρω εξαθλίωση της παιδείας. Θεωρήσαμε αναγκαίο να ξεκινήσουμε έναν μαθητικό, ταξικό και αναρχικό κίνημα και να αντισταθούμε στο απάνθρωπο αυτό εκπαιδευτικό σύστημα και την εκμετάλλευση του κράτους και του κεφαλαίου ανοίγοντας τον δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση. Ο τρόπος διδασκαλίας, μέσα από τις κατάλληλες τροποποιήσεις, έχει καταλήξει στο να διαμορφώνει και να πλήττει τα μυαλά των μαθητών, να βομβαρδίζει τις συνειδήσεις μας με καθεστωτικές και εθνικιστικές ιδεολογίες αντί να μορφώσει και να παρέχει ουσιαστική παιδεία ώστε να δημιουργήσει ελεύθερους ανθρώπους. Ο φόβος, η προκατάληψη, ο μικροαστισμός, η πειθαρχία, η υποταγή, ο σωφρονισμός. Σεβασμός στους ανώτερους, καταναγκαστική παρουσία σε πλήρως ελεγχόμενες δραστηριότητες, ποινές για όποιον τολμήσει να αντιδράσει κατά των κανόνων και ολιγόλεπτος προαυλισμός για να «σπάει» η αφόρητη πλήξη. Το σχολείο, σαν μία μικρή κοινωνία αντικατοπτρίζει τα χαρακτηριστικά της βασανιστικής καθημερινότητας που θα ακολουθήσει στην ενήλικη ζωή μας στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης και της φασιστικής κυριαρχίας. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που ανέκαθεν διαμορφώνεται με βάση τα συμφέροντα του κράτους και της αστικής τάξης και που σκοπεύει να αναχετίσει κάθε επαναστατική αντίληψη και πνευματική αντίδραση που θα φανερωθεί, μέσω της επιβολής και του ελέγχου. Βλέπουμε λοιπόν πως το εκπαιδευτικό σύστημα σχετίζεται άμεσα με το σημερινό σύστημα εξουσίας. Είναι διαμορφωμένο, έτσι ώστε να κλέβει την ζωή και τον χρόνο των μαθητών και ταυτόχρονα είναι μια διαδικασία προσαρμοσμένη στις νέες ανάγκες παραγωγής, που προωθεί τον ανταγωνισμό και κυρίως την εξατομίκευση με κανόνες και νόμους φτιαγμένους από τα αφεντικά που έχουν ως κύριο στόχο την πλήρη υποταγή των μαθητών. Ο μόνος τρόπος για να ζήσουμε σαν άνθρωποι ελεύθεροι είναι να φέρουμε μέσα μας έναν κόσμο με αξίες. Να παλέψουμε με όσα μέσα διαθέτουμε ενάντια σε αυτό το απάνθρωπο σύστημα εκπαίδευσης υπέρ της γνώσης, της μόρφωσης και της ελευθερίας. Για ένα σχολείο που θα προωθεί την χειραφέτηση του ανθρώπου και θα συμβάλει στην δημιουργία μιας κοινωνίας απόλυτης αλληλεγγύης, ισότητας και αυτοοργάνωσης. Να γίνουμε μία υπολογίσιμη δύναμη που θα αγωνιστεί μέχρι τέλους για την εξαφάνιση του κράτους και του κεφαλαίου. Οργανωμένα, συλλογικά, αντιφασιστικά και αντιεθνικιστικά. Συμμαθητές και συμμαθήτριες, σύντροφοι και συντρόφισσες. ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ Η ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ Η ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
-Αναρχικη Μαθητική Ομάδα Αταξία-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου