Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΩΝ 300 ΚΑΙ Η ΜΟΥΓΚΑ ΤΩΝ ΜΜΕ!

        Εν όψει συμφωνίας παραίτησης εθνικών δικαιωμάτων με Τουρκία & νέου μνημονίου «απαγορεύουν» τις δημόσιες διαμαρτυρίες! Νομοσχέδιο για διαδηλώσεις: Βρείτε τις διαφορές με τα χουντικά διατάγματα

     Τους «καυτούς» μήνες που ξεκινούν για την κυβέρνηση, καθώς είτε με προσφυγή στη Χάγη είτε με διμερείς διαπραγματεύσεις «τελειώνει» το θέμα της ΑΟΖ με την Τουρκία, με τον τρόπο που το «τελείωσε» με την Ιταλία όπως παραδέχονται υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη αλλά και του «μαύρου» χειμώνα λόγω οικονομικής κατάρρευσης και νέου μνημονίου, ασφαλίζει «τα νώτα της» και απαγορεύει στην ουσία τις δημόσιες διαμαρτυρίες των πολιτών. Το νομοσχέδιο με τίτλο «Δημόσιες Υπαίθριες Συναθροίσεις» ,το οποίο είναι έτοιμο από τον Δεκέμβριο, συγκαταλέγεται στα 26 νομοθετήματα που η κυβέρνηση στοχεύει να ψηφιστούν στο κοινοβούλιο έως και το τέλος του Ιουλίου. Η σχετική εξαγγελία για τον αριθμό των νομοσχεδίων έγινε στο υπουργικό Συμβούλιο που συνεδρίασε στις 29 Απριλίου. Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες θα συνιστούν οποιαδήποτε διαμαρτυρία «απαγορευτική» τόσο για τους οργανωτές όσο και για τους συμμετέχοντες. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο προβλέπει: 
 • Απαγόρευση των δημόσιων υπαίθριων συναθροίσεων «εάν πιθανολογείται ότι η διεξαγωγή τους θα διαταράξει δυσανάλογα την κοινωνικοοικονομική ζωή της συγκεκριμένης περιοχής»! (σσ. φυσικά το τι διαταράσσει την κοινωνικοοικονομική ζωή της περιοχής θα το κρίνει η κυβέρνηση).
 • Οι οργανωτές των διαμαρτυριών καθιστούνται υπεύθυνοι για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας τους από τους συμμετέχοντες στη δημόσια συνάθροιση.(ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΠΑΧΑΛΑΚΗΔΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΣ) Αυτό θα έχει ως συνέπεια κανείς να μην τολμάει να διοργανώσει διαμαρτυρίες αφού σε περίπτωση επεισοδίων θα είναι ο ίδιος υπόλογος στην Δικαιοσύνη για πράξεις άσχετων ατόμων.
 • Οι πορείες οι οποίες θα προβλέπεται (άγνωστο πως) να έχουν περιορισμένους σε αριθμό συμμετέχοντες θα πραγματοποιούνται σε μέρος του οδοστρώματος, ή θα ακολουθούν εναλλακτική διαδρομή καθ' υπόδειξη της κυβέρνησης. • Επιπλέον και πιο σημαντικό το νομοσχέδιο προβλέπει ως ιδιώνυμο αδίκημα τη συμμετοχή σε διαδήλωση που έχει απαγορευτεί από τις Αρχές! Αυτό θα δίνει την ευκαιρία στις δυνάμεις ασφαλείας κατ' εντολή της κυβέρνησης να συλλαμβάνουν αυθαίρετα κόσμο, απλά και μόνο επειδή συμμετέχουν σε μία διαμαρτυρία, η οποία «διακόπτει την κοινωνικοοικονομική ζωή», ή δεν πάει από το «πεζοδρόμιο».

   Με λίγα λόγια οι πολίτες οι οποίοι θα διαφωνούν με την παράδοση εθνικής κυριαρχίας στην Τουρκία και τα νέα μνημονιακά μέτρα θα θεωρούνται πλέον «εγκληματίες», με τα ΜΜΕ φυσικά να τους υβρίζουν συντεταγμένα αποκαλώντας τους «ακροδεξιούς», «ναζί», «ναρκομανείς», κλτπ.  Κυβερνητικά στελέχη επικαλούνται συχνές πορείες του ΠΑΜΕ και διάφορων συνδικαλιστικών φορέων ως κύριο λόγο ψήφισης του νομοσχεδίου. Φυσικά, στην κυβέρνηση δεν φοβούνται τις συγκεκριμένες διαδηλώσεις, οι οποίες λόγω μικρή τους προσέλευσης και διάρκειας δεν την απειλούν. Δείγμα του ότι η κυβέρνηση στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεται για αυτού του τύπου τις διαμαρτυρίες είναι ότι από το νομοσχέδιο εξαιρεί τις διαδηλώσεις που συμβαίνουν 1η Μαϊου και 17 Νοέμβρη, μάλιστα στις 17 Νοεμβρίου συμβαίνουν πολύ συχνά εκτεταμένα επεισόδια. Επιπλέον διάφορες παράμετροι που μπαίνουν όπως η «περιφρούρηση» της πορείας μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο από καλά οργανωμένους φορείς οι οποίοι στην πλειοψηφία τους ανήκουν στην αριστερά όπως το... ΠΑΜΕ κτλπ. Μάλιστα για την απαγόρευση των διαμαρτυριών χρησιμοποιείται ως επιχείρημα ακόμα και ο.... «μεγάλος περίπατος» καθώς πλέον με τους νέους στενούς δρόμους και τα παγκάκια των... 5000 ευρώ προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο ακόμα και χωρίς διαδηλώσεις.
    Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τις δημόσιες συναθροίσεις (πορείες, συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις) βρίσκεται «στην ουρά» για ψήφιση στο κοινοβούλιο. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και παρά τις προειδοποιήσεις της αντιπολίτευσης ώστε να μην κατατεθεί βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού.
Ως εκ τούτου θα είναι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που θα ψηφιστούν όταν – σύντομα – η Βουλή θα μπει σε καθεστώς νομοθετικής λειτουργίας.
    Από την Δικατατορία της 21ης Απριλίου του 1967 έχουν περάσει 53 χρόνια. Η ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου θα γίνει σε καθεστώς προεδρευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, με βάση την αρχή της δεδηλωμένης και την κυβερνητική πλειοψηφία των 156 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Μάλιστα, διόλου απίθανο είναι η ψήφιση του νομοσχεδίου με τη συνδρομή των 10 βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, του Κυριάκου Βελόπουλου.
Παρ’ όλα αυτά το «πνεύμα» – και σε κάποιες περιπτώσεις το «γράμμα» της νομοθεσίας που είχε θεσπίσει η χούντα, μέσω διαταγμάτων για τις δημόσιες συναθροίσεις (δηλαδή τις διαδηλώσεις, τις πορείες κ.λ.π) – φαίνεται να… αναβιώνει με σύγχρονους όρους στο νομοσχέδιο που θα προωθήσει η Νέα Δημοκρατία.
    Άλλωστε η κυβέρνηση δεν κρύβει την πρόθεση της να προσαρμόσει στα σύγχρονα δεδομένα το «πνεύμα» του νόμου των διατάξεων που θεσμοθετήθηκαν επί χούντας. Όπως ξεκαθαρίζει στο άρθρο 16 του νομοσχεδίου που ορίζονται οι καταργούμενες διατάξεις, δηλαδή οι διατάξεις που αντικαθίστανται, αναφέρεται ξεκάθαρα η χουντική νομοθεσία: Δηλαδή το «ν.δ.794/1971 «Περί δημοσίων συναθροίσεων» (Α’1), το β.δ. 269/1972 «Περί εγκρίσεως του κανονισμού διαλύσεως δημοσίων συναθροίσεων» (Α’59) και το β.δ. 168/1972 «Περί καθορισμού των χώρων πόλεων τινών εις τους οποίους απαγορεύεται η πραγματοποίησις δημοσίων συναθροίσεων εν υπαίθρω και η διέλευσις κινουμένων τοιούτων» (Α΄35)».   Φυσικά από το παραπάνω στοιχείο, συνάγεται εύκολα το συμπέρασμα ότι τα χουντικά διατάγματα ισχύουν κανονικότατα μέχρι σήμερα.
   Στον παρακάτω πίνακα, μπορεί κανείς να συγκρίνει τις σημαντικότερες από τις  διατάξεις που προκρίνει η σημερινή κυβέρνηση και αυτές που ίσχυαν με τα δύο χουντικά διατάγματα.
Σε ορισμένα σημεία είναι εμφανέστατο ότι πρόκειται για ευθεία αντιγραφή και μεταφορά στη… δημοτική από την καθαρεύουσα. Συνολικά πολύ δύσκολα θα μπορέσει να διακρίνει ο αναγνώστης ουσιαστικές διαφορές.
(Σημείωση: Το νομοσχέδιο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στο τελευταίο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, τον Δεκέμβριο του 2019, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η κατάρτιση του είχε ξεκινήσει από το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, ενώ το περιεχόμενό του έχει «διαρρεύσει» δύο φορές σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες. Άρα είναι προφανές ότι καμία σχέση δεν έχει με την πανδημία του Covid 19. Αν και προφανώς η κυβέρνηση θεωρεί την περίοδο ιδιαίτερα ευνοϊκή για να το εισάγει για ψήφιση στην Βουλή για ευνόητους λόγους.)

 ΠΗΓΗ         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου