Πολιτεία

Πολιτεία

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Τα…νούμερα ψεύδονται – Οι αριθμοί λένε την αλήθεια


Παρά τη συστηματική προσπάθεια συσκότισης που κατέβαλλαν τη τελευταία διετία τα νούμερα του εγχώριου πολιτικού και μιντιακού συστήματος, οι αριθμοί έχουν μια άμεση σχέση με την πραγματικότητα, η οποία όπως γνωρίζουμε είναι επίμονη. Ας ρίξουμε, λοιπόν μια ματιά στους αριθμούς και την πραγματικότητα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών (και όχι κανένα ….
τυχάρπαστο Συριζαίο ή ακόμη χειρότερα κομμουνιστή οικονομολόγο) Χρήστο Σταϊκούρα:

Στο τέλος του 2009, ο εγχώριος τομέας, περιλαμβανομένης και της Τράπεζας της Ελλάδας είχε στην κατοχή του ομόλογα ονομαστικής αξίας 56,9 δισ. Ευρώ
Την ίδια εποχή οι ξένες τράπεζες και λοιποί εξωχώριοι φορείς κατείχαν ομόλογα αξίας… 145 δισ. ευρώ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 1ον: Αν τότε, γίνονταν το περιβόητο κούρεμα οι απώλειες θα ήταν συντριπτικά εις βάρος των ξένων συμφερόντων και όχι των ελληνικών.

Ωστόσο, τότε, όπως όλοι θα πρέπει να θυμόμαστε, η κυβέρνηση, ο Γ. Παπανδρέου, ο υπουργός οικονομικών Παπακωνσταντίνου και εν χωρώ όλα τα νούμερα του συστήματα τιτίβιζαν πως δεν πρόκειται να επιτρέψουν να γίνει κούρεμα, γιατί αυτό θα είναι η καταστροφή της ελληνικής οικονομίας. Και τότε, κούρεμα δεν έγινε. Ας δούμε τι ακριβώς έγινε:

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Κοροϊδία επί 6 μήνες για τα λεφτά των βουλευτών στην Ελβετία( Δείτε τα έγγραφα) Δεν-υπάρχει-βούληση-να-δοθούν-ονόματα-πολιτικών-με-ελβετικές-καταθέσεις

http://www.iefimerida.gr/news/67776
 Η Ενωση Ελβετικών Τραπεζών απάντησε αρνητικά στο αίτημα της Βουλής των Ελλήνων να δώσει ονόματα Ελλήνων πολιτικών που έχουν καταθέσεις στις ελβετικές τράπεζες. Η αρνητική επιστολή δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, βρισκόταν όμως στα συρτάρια του προέδρου του Κοινοβουλίου επί έξι μήνες.
Το θέμα ξεκίνησε όταν τον περασμένο Ιανουάριο ο ελληνικής καταγωγής Ελβετός βουλευτής Ιωσήφ Ζησιάδης ανέφερε σε δηλώσεις του στο MEGA ότι η Ελλάδα πρέπει να ψάξει για καταθέσεις πολιτικών στην Ελβετία.
Ακολούθησε σάλος στη Βουλή και στην ελληνική κοινή γνώμη για τους πλούσιους βουλευτές που έχουν καταθέσεις στην Ελβετία και άρχισαν να διακινούνται ονόματα. Μπροστά στην κατακραυγή ο τότε πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλινος ζήτησε «εδώ και τώρα έλεγχο» για τις φημολογούμενες καταθέσεις Eλλήνων βουλευτών στην Ελβετία. Ξεκίνησε μάλιστα μια διαδικασία συλλογής υπογραφών των εν ενεργεία βουλευτών με σκοπό να πιεστούν οι ελβετικές αρχές και να δώσουν στη δημοσιότητα τα ονόματα πολιτικών.
«Εμείς οι βουλευτές να αναλάβουμε πρωτοβουλία να εξουσιοδοτήσουμε Επιτροπή Ελέγχου Οικονομικών Βουλευτών και Κομμάτων, για να απευθυνθεί άμεσα στις αρμόδιες ελβετικές αρχές και τράπεζες για να υπάρξει πλήρες φως σε ό,τι αφορά αυτές τι περιπτώσεις» είχε δηλώσει τότε ο κ. Πετσάλνικος και συμπλήρωσε:
«Και δηλώνω πως πρώτος εγώ θα δώσω εξουσιοδότηση. Να κινηθούμε άμεσα για να μην υπάρχουν

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΑ!


Σούλι: Τι φαντάζεστε ότι δείχνει η φωτογραφία που βλέπετε;

Με μια πρώτη ματιά, βλέπουμε παιδιά στοιβαγμένα στην καρότσα ενός αγροτικού...

Κι' όμως! Η φωτογραφία δείχνει πως πηγαίνουν καθημερινά αυτά τα παιδιά στο σχολείο τους. Το αγροτικό στην προκειμένη περίπτωση είναι... το σχολικό τους!

Όλα αυτά στο Σούλι, γνωστό από το ένδοξο παρελθόν του. Σήμερα όμως, οι λιγοστοί κάτοικοί του, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και δηλώνουν ξεχασμένοι. Το βασικότερο, είναι ότι οι μαθητές δεν έχουν μέσο για να πάνε σχολείο στην Παραμυθιά. Χρειάζονται 2 με 2,5 περίπου ώρες πήγαινε-έλα.

Προσπαθεί ο δήμος Παραμυθιάς να λύσει το πρόβλημα, αλλά χρήματα δεν υπάρχουν. Κάποιες φορές μεταφέρονται ως ένα σημείο με ταξί και από κει με λεωφορείο. Άλλες πάλι φορές δεν μεταφέρονται καθόλου ή ανεβαίνουν σε αγροτικά, όπως βλέπετε και στην αρχική φωτογραφία!

Η κατάσταση είναι απελπιστική. Οι μαθητές επιβαρύνονται ψυχολογικά, τόσο, που κάποιοι, σκέπτονται ακόμη και να σταματήσουν το σχολείο. Για να βρεθεί μια φόρμουλα στη μεταφορά των μαθητών, ανέβηκε στα Σουλιοτοχώρια ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης.

Συζήτησε με τους κατοίκους και όπως διαβάζουμε στο stoxos.gr, τους είπε: «Τους πρότεινα, ως μια προσωρινή τουλάχιστον λύση, να πληρώνει το ταξί, μέχρι εκεί που πηγαίνει τα παιδιά η Αντιπεριφέρεια Θεσπρωτίας και η υπόλοιπη απόσταση να καλύπτεται από ένα μικρό λεωφορείο του δήμου Παραμυθιάς».

Είναι, πραγματικά, αποκαρδιωτικό, εν έτει 2012, να μην βρίσκεται τρόπος σίγουρης και άνετης μεταφοράς μαθητών στο σχολείο τους, για να μάθουν γράμματα.

ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ

ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ

Στην παρακάτω λίστα η οποία προέκυψε από ερευνητική εργασία της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με επικεφαλής την καθηγήτρια Μικροβιολογίας Χρυσάνθη Παπαδοπούλου αναγράφονται τα πιο επικίνδυνα πρόσθετα τροφίμων και οι πιθανές δυσμενείς επιδράσεις τους:
Ε102(ταρταζινη). Άσθμα, ερύθημα, υπέρ- κινητικότητα. Πιθανή σύνδεση με καρκινογένεση στα πειραματόζωα. ΗACSG (Ηyperactive childrens support group) συνιστά να αποφεύγεται. Καταστάσεις σύγχυσης σε παιδία, επέμβαση στα πεπτικά ένζυμα. Απαγορεύεται σε Νορβηγία κ Φιλανδία. Περιορισμένη χρήση σε Σουηδία και Γερμανία
 Ε120(κοχεωιλη). Δυσανεξία στα τρόφιμα. Η HACSG συνιστά να αποφεύγεται ιδιαίτερα από άτομα υπέρ- κινητικά, ασθματικά και από όσους πάσχουν από ρινίτιδα, κνίδωση ή έχουν ευαισθησία στην ασπιρίνη. Έχει απαγορευθεί στις ΗΠΑ .
 Ε 124 (ερυθρό κοχεωίλης Α). Καρκινογένεση σε ζώα, άσχημες αντιδράσεις από ασθματικούς και αλλεργικούς στην ασπιρίνη. Ερύθημα, υπέρ- κινητικότητα. Απαγορεύεται σε Καναδά ΗΠΑ κ Νορβηγία. Περιορισμένη χρήση στη Σουηδία.
 Ε122 (αζοπουμπίνη) 
Ε132 (λαμπρό κυαωούν- fcf) Άσθμα, ερύθημα, υπέρ- κινητικότητα. Πιθανή σύνδεση με καρκινογένεση στα πειραματόζωα.
 Ε150 (καραμελόχρωμα). Μείωση των λευκών αιμοσφαιρίων. Καταστροφή της vitΒ6. πιθανές βλάβες στα γονίδια. Υπερπλασία εντέρου κ νεφρών. Η HACSG συνιστά να αποφεύγεται.
 Ε160 (ανάτο ή μπιξίνη/ νορπιξίνη). Στο οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Να αποφεύγεται γιατί προκαλεί υπέρ- κινητικότητα, ερύθημα, κνίδωση, διάχυτο αγγειονευρωτικό οίδημα κ σχετίζεται με την πρόσκληση άσθματος.
 Ε211(βενζοίκο ναάτριο). Άσθμα, ερύθημα, υπέρ- κινητικότητα. Ύποπτο για νευροτοξικότητα. 

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Υλη, Υλη, Υλη,…..μα καθόλου Μάθηση


 Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
Το ότι γνώση δε σημαίνει απαραίτητα και μάθηση, είναι ήδη για την επιστήμη της μάθησης δεδομένο. Η Γνώση μπορεί να μεταδοθεί η μάθηση όμως όχι, γιατί πάνω απ όλα η μάθηση προϋποθέτει εσωτερική ανθρώπινη βούληση και εσωτερική βούληση σημαίνει διεργασία, δηλαδή «ζύμωση». Όπως το στομάχι επιλέγει τις χρήσιμες τροφές που θα απορροφήσει αφοδεύοντας τα περιττώματα έτσι και το μυαλό κάνει τη δική του επιλογή με κριτήριο τη χρησιμότητα των γνώσεων-πληροφοριών που δέχτηκε. Μάθηση δε σημαίνει γέμισμα ενός άδειου δοχείου με γνώσεις, ούτε το πότισμα ενός φυτού για ν αναπτυχθεί φυσιολογικά, μάθηση είναι θετική ενέργεια εκ μέρους του μαθητή, η οποία απαιτεί σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις μία πράξη βούλησης. Μαθαίνω σημαίνει πάνω απ’ όλα αλλάζω και όχι μόνο γνωρίζω!
Δυόμησι χιλιάδες χρόνια μετά το ........
αρχαίο ρητό «ουκ εν τω πολλώ το εύ» και τις γνωστές θέσεις του Πλάτωνος και του Αριστοτέλη, «ότι η μάθηση δεν είναι κάτι που εισάγεται στον ανθρώπινο νου μόνο με διδασκαλία και μίμηση αλλά κάτι που καλλιεργείται, και καλλιεργείται καλύτερα εκεί όπου βρίσκει σταθερό συναισθηματικό έδαφος», στη χώρα μας επικρατεί ακόμη η Μεσαιωνική αντίληψη του «Μαγικού χωνιού της Νυρεμβέργης».  Όταν οι «Σοφοί του Μεσαίωνα» έψαχναν το Μαγικό Χωνί που θα γεμίζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο με γνώση, κάποιοι στη Νυρεμβέργη πίστεψαν ότι το ανακάλυψαν αλλά δυστυχώς, αυτό απαιτούσε και μια τρύπα στο κρανίο. Ετσι μέχρι σήμερα πουλάνε στη Νυρεμβέργη ενθύμια με μαγικά χωνιά που γράφουν:
«στην αρχή ήταν ηλίθιος και βλαξ,
Τώρα έξυπνος όπως ο Γκαίτε
Κι αυτό με τη δύναμη του μαγικού χωνιού»
Σήμερα, ακόμη κι ένα μικρό παιδί γνωρίζει, πως ένας  σκληρός δίσκος ή ένα CD έχει μια συγκεκριμένη χωρητικότητα επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών και όταν φτάσει στο οριακό σημείο σου λέει stop. Αν επιθυμείς να συνεχίσεις πρέπει να σβήσεις τις πληροφορίες που δεν θεωρείς απαραίτητες. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν έχει απεριόριστες δυνατότητες επεξεργασίας και αποθήκευσης. Μπορεί να έχει το πλεονέκτημα της δημιουργικότητας αλλά έχει και το μειονέκτημα της μη προειδοποίησης του «φτάνει πια». Ετσι, όταν εξακολουθείς να τον γεμίζεις με άχρηστες πληροφορίες-γνώσεις, εκείνος στέλνει στον «κάδο απορριμμάτων» πολύ πιο σημαντικότερες πληροφορίες. Στο τέλος, αυτές οι πληροφορίες-γνώσεις που μένουν,  είναι συνήθως τα λεγόμενα σκουπίδια.
Ολοένα και περισσότεροι καθηγητές ανωτάτων σχολών διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια για το χαμηλό επίπεδο απαραίτητων γνώσεων γενικής παιδείας. Υπάρχουν τελειόφοιτοι Λυκείων που δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα, ούτε καν την μητρική τους γλώσσα και κανείς δεν αναρωτιέται ΓΙΑΤΊ, ή μάλλον πολλοί το γνωρίζουν, αλλά ελάχιστοι κάνουν κάτι για να το αντιμετωπίσουν.
Ο Henning Scheich, διευθυντής του γνωστού Γερμανικού Ινστιτούτου Leibniz, κατόρθωσε πρόσφατα να μετρήσει το «βαθμό ικανοποίησης» (Glueckseffekt) σε ποντίκια τα οποία επιβράβευαν τον εαυτό τους με την παραγωγή ντοπαμίνης μετά από την εύρεση μιας λύσης σε ένα πρόβλημά τους. Kανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι, στις βασικές λειτουργίες τους, οι μηχανισμοί λειτουργίας του ανθρωπίνου εγκεφάλου διαφέρουν από αυτούς του ποντικού. Νέες κλινικές έρευνες στις ΗΠΑ απέδειξαν ότι η παραγωγή Ντοπαμίνης στον ανθρώπινο εγκέφαλο, που δημιουργεί τη λεγόμενη ψυχική ευφορία (ικανοποίηση) είναι η βασική αιτία των διαφόρων εθισμών, εξαρτήσεων από ναρκωτικές ουσίες, αλκοόλ, τζόγο, κ.λ.π. Ο Αμερικανός ερευνητής  John Gottman πιστεύει ότι: « η ανακάλυψη(μάθηση) μιας νέας πόλης, μιας νέας γλώσσας, δημιουργεί μια ψυχική ευφορία ανάλογη με αυτήν που προκαλεί η κοκαίνη».
Ο Valentin Braitenberg, ερευνητής στο πανεπιστήμιο του Tuebingen πιστεύει ότι: «είμαστε πολύ κοντά στην ανακάλυψη πως το κέντρο αυτό του εγκεφάλου, που παράγει την Ντοπαμίνη σαν επιβράβευση στη λύση ενός προβλήματος δημιουργώντας την ψυχική ευφορία, είναι το ίδιο με το κέντρο της σεξουαλικής ηδονής». Οι παραπάνω νέες νευροβιολογικές έρευνες που συνδέουν τη μάθηση με την ικανοποίηση ή ακόμη και με την ηδονή, αντικρούουν όλους αυτούς που πιστεύουν στον καταναγκασμό της μάθησης  με μετρήσεις μαθησιακής επίδοσης, πειθαρχία & σκληρή δουλειά. Οι νέες έρευνες επαναφέρουν στο προσκήνιο όλους αυτούς, από τον Πλάτωνα μέχρι τους κλασικούς της μάθησης, όπως οι Comenius, Pestalozzi, Montessori, κ.α., οι οποίοι συνέδεαν τη μάθηση με το συναίσθημα και την ψυχική ευφορία.
Αντί το σχολείο να παρέχει στα παιδιά εργαλεία αναζήτησης και δημιουργίας γνώσης και μάθησης σε ένα φιλικό περιβάλλον, δημιουργώντας κίνητρα και ανοίγοντας την όρεξη για αναζήτηση περισσότερης μάθησης, τα μπουκώνει στην κυριολεξία με πληθώρα άχρηστων γνώσεων που πρέπει να αποστηθίσουν.
Χθες πήραν οι μαθητές τα βιβλία τους. Ένα σωρό από αναγκαστικές και ως ένα βαθμό άχρηστες γνώσεις. Στο τέλος της χρονιάς θα μείνουν μόνο τα σκουπίδια.
Δεν το γνωρίζουν αυτό οι άνθρωποι που σχεδιάζουν τα προγράμματα σπουδών;
Βεβαίως το γνωρίζουν γι αυτό και οι περισσότεροι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία. Το γιατί το κάνουν και γιατί τα φροντιστήρια στη χώρα μας έχουν γίνει οι βασικοί φορείς (παρα)παιδείας, ας το ψάξει ο καθένας μόνος του.

Όσα κατακτήσαμε με δραχμές μας τα παίρνει το ευρω!

Απολύσεις υπαλλήλων,  6ημερη εργασία χωρίς ωράριο και ασφάλεια, συντάξεις στα 67 και μηδενικό αφορολόγητο απαιτούν εσχάτως  οι Τροϊκανοί.
Χιλιάδες μέτρα ζήτησαν και πήραν μέχρι τώρα .
Ζητούν Εργασιακή κοινωνική και μισθολογική επιστροφή στο 1950 υποστηριζόμενοι από μια ευρωπαϊκή ελίτ που ουρλιάζει συνεχώς για “μεταρρυθμίσεις” δηλώνοντας πως όλα αυτά είναι ο........
μόνος τρόπος για να μείνουμε στο ευρώ.
Όσα κατακτήσαμε με δραχμές μας τα παίρνει το ευρώ ως ”μεταρρυθμίσεις” . Πέντε Δεκαετίες προόδου και ευημερίας με δραχμές πάνε στράφι και αφαιρούνται από την Ιστορία μας.
Και κακά τα ψέματα μετά τον αυτοεξευτελισμό μας από την παρέα του Γιωργάκη και τους ευρωπαϊστές, και την απόλυτη πίστη μας στο ευρώ που έδειξαν οι εκλογές ανοίξαμε το δρόμο ώστε να ανήκουμε στην δυτική Ευρώπη ως σκλάβοι.

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ; ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ! ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ!


Γράφει ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος.
(Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο τεύχος Νοεμβρίου 2011 της Athens Review of Books. Διαβάστε το όλο. Θα αυξηθεί κατακόρυφα η οργή σας και δεν θα πιστεύετε τις αποκαλύψεις οι οποίες λόγω του έγκριτου δημοσιογράφου είναι όλες τεκμηριωμένες. Το κείμενο αυτό θα πρέπει να φυλαχτεί στο αρχείο σας. Είναι μια σύντομη Ιστορική Έρευνα που περιλαμβάνει βαρυσήμαντα Ιστορικά Στοιχεία).

Είναι μία βροχερή Τετάρτη του Φεβρουαρίου 1981. Το βράδυ, σε μια ψαροταβέρνα του Χαλανδρίου, στον δρόμο προς Χολαργό, κοντά στο σπίτι του Χαρίλαου Φλωράκη, Γενικού Γραμματέα τότε του ΚΚΕ, συνευρίσκονται οι Ανδρέας Παπανδρέου, αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, Άκης Τσοχατζόπουλος, Γεράσιμος Αρσένης, Κωστής Βαΐτσος, Βάσω Παπανδρέου, Μένιος Κουτσόγιωργας και ο μετέπειτα δήμαρχος Χαλανδρίου Νίκος Πέρκιζας. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είναι σίγουρος για την εκλογική νίκη του «Κινήματος» στις εκλογές του Οκτωβρίου και η συζήτηση είναι πού θα βρεθούν τα απαραίτητα κεφάλαια για να μοιραστούν στις ορδές των «μη προνομιούχων» που ανυπόμονοι περιμένουν την ώρα της μεγάλης εισβολής.

«Πρόεδρε, δεν υπάρχει πρόβλημα», λέει ο Γεράσιμος Αρσένης, μετέπειτα «τσάρος της οικονομίας», στον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ. «Το διεθνές σύστημα», επιμένει, «έχει μεγάλη ρευστότητα και θα βρούμε

Υπέφερε λιγότερο η Αργεντινή όταν χρεοκόπησε! ...



Διασκεδαστικός αλλά και αποκαλυπτικός της πλήρους άγνοιας των πραγματικών δεδομένων εκ μέρους των πολιτικών ταγών της Ελλάδας ήταν ο τρόπος με τον οποίον συζητήθηκε στη Βουλή η υπόθεση της χρεοκοπίας της Αργεντινής. Δεν υπάρχει η ελάχιστη αμφιβολία ότι...

Ελλάδα και Αργεντινή είναι δύο χώρες εντελώς διαφορετικές στην οικονομική και κοινωνική δομή τους. Τόσο διαφορετικές, που είναι αδύνατον να συγκριθούν. Από τη στιγμή όμως που για λόγους πολιτικής δημαγωγίας αποφασίζουν κάποιοι να συγκρίνουν τις συνέπειες της χρεοκοπίας της Αργεντινής με το μνημονιακό καθεστώς της Ελλάδας, καθόλου δεν θα έβλαπτε να ζητούσαν από τους συμβούλους

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Σαν σήμερα ... 10 Σεπτεμβρίου 1922, ΣΜΥΡΝΗ: Η φρικιαστική δολοφονία του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου


ΣΜΥΡΝΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η φρικιαστική δολοφονία του Χρυσόστομου,από τον όχλο

ΣΜΥΡΝΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η φρικιαστική δολοφονία του Χρυσόστομου,από τον όχλο

Τα όσα διέπραξαν οι Τούρκοι με την είσοδό τους στη Σμύρνη ήταν απάνθρωπα. Δεν σεβάστηκαν τίποτα και κανέναν.Η βαρβαρότητά τους δεν χωράει στον ανθρώπινο νου. Ένας Γάλλος δημοσιογράφος ο Rene Puaux περιέγραψε με ανταποκρίσεις του τα όσα απίστευτα έγιναν μπροστά στα μάτια του. Όπως η δολοφονία του Χρυσόστομου.


Διαβάστε πως την περιγράφει:

Μέχρι τώρα δεν υπήρχε αμφιβολία ως προς την ακριβή ημερομηνία της δολοφονίας του επισκόπου της Σμύρνης, του σεβασμιότατου Χρυσοστόμου. Σήμερα φαίνεται επιβεβαιωμένο ότι η δολοφονία έγινε την Κυριακή, 10 Σεπτεμβρίου, μεταξύ 4-5 μ.μ. Στις λεπτομέρειες που ένας αυτόπτης Γάλλος μάρτυρας μου είχε ήδη δώσει, μπορώ να προσθέσω τα εξής: Όταν ο μητροπολίτης παρουσιάστηκε μπροστά στο στρατηγό Νουρεντίν πασά, που είχε στείλει να τον φέρουν με γυμνές ξιφολόγχες, ο σεβάσμιος ιεράρχης του έτεινε το χέρι. Ο Νουρεντίν φώναξε: «Δε θα μολύνω το χέρι μου με την επαφή του μιαρού χεριού σου. Ιδού οι αποδείξεις της ατιμίας σου», και του έδειξε έναν φάκελο με έγγραφα που περιεί χαν κατηγορίες εναντίον του μητροπολίτη. «Φύγε! Το πλήθος σε περιμένει και θα σε τιμωρήσει, όπως σου ταιριάζει».
Και τον έδιωξε. Μόλις κατέβηκε ο μητροπολίτης στο δρόμο, ο όχλος που τον περίμενε

Ποιός έκαψε τη Σμύρνη;

Στις 13 Σεπτεμβρίου 1922, ο Μουσταφά Κεμάλ, ο υποτιθέμενος «πονετικός» στους αντιπάλους του ηγέτης, όπως ήθελαν να τον παρουσιάζουν οι Τούρκοι στην μεγάλη κινηματογραφική τους παραγωγή, Kurtuluş, έδειξε το πραγματικό του σκληρό πρόσωπο. Οι Τσέτες είχαν ήδη μπει στην Σμύρνη, η πόλις καίγονταν και οι χριστιανοί σφάζονταν στην προκυμαία, πολλοί ...
έπεφταν στην θάλασσα να σωθούν από τις φλόγες, πνίγονταν και τα πτώματα σκέπαζαν τα νερά. Ο μεγάλος θριαμβευτής και εμπνευστής αυτής της σφαγής, ο Μουσταφά Κεμάλ, ο Γαζί πλέον, κοίταζε απαθής από ένα εξώστη ψηλά την μεγάλη αυτή σφαγή και την πυρπόληση της Σμύρνης. Σε μια στιγμή γύρισε απότομα στους παρευρισκόμενους πίσω του και τους φώναξε δυνατά : «Κοιτάξετε αυτή την σκηνή. Απόψε γίνεστε μάρτυρες του τέλους μιας εποχής. Αυτή η πυρκαγιά είναι ένα σύμβολο. Συμβολίζει την τελική απαλλαγή της πατρίδας μας από τους προδότες και τους εμπορίσκους. Από εδώ και πέρα η Τουρκία ελεύθερη και εξαγνισμένη δεν θα ανήκει παρά μόνο στους Τούρκους», ( Από την βιογραφία του Κεμάλ με τον τίτλο «Moustafa Kemal ou la mort d un empire», του Γάλλου ιστορικού ερευνητή Benoist-Menchin, ). Με αυτές τις κυνικές φράσεις μπροστά στις εκατόμβες των χριστιανών θυμάτων, ο Μουσταφά Κεμάλ αγνάντευε με ένα ποτήρι ακλοόλ, την μεγάλη σφαγή της Σμύρνης. Δεν έκανε τίποτα για να σώσει τους χιλιάδες νεκρούς αυτής της σφαγής που τόσο αδρά περιγράψανε πολλοί μάρτυρες, όπως η Μαρτζορί Χαουτζπιάν στο έργο της, «Η Σμύρνη στις Φλόγες», ο πρόξενος των ΗΠΑ στην Σμύρνη, George Horton, και πολλοί άλλοι.