Όταν οι πρώτοι άνθρωποι πλούτισαν
αρκετά, ώστε μια συμμορία για την καταπίεση και την εκμετάλλευση των
άλλων, γεννήθηκε αυτό που ονομάζουμε σήμερα κράτος.
Το κράτος είναι η μετεξέλιξη μιας συμμορίας από μπράβους.
Οι νόμοι είναι η μετεξέλιξη ενός καταλόγου με τις επιθυμίες των
πλούσιων δουλοκτητών. Το κράτος διευκολύνεται στη διακυβέρνηση αυτού του
νέου είδους υπηκόων χάρη σε δύο εξελίξεις: η πρώτη είναι ότι ο
μηχανισμός της ποδηγέτησης γίνεται όλο και πιο πολύπλοκος και αδιαφανής
για τους ποδηγετούμενους· η δεύτερη είναι η εξέλιξη των δημόσιων πηγών
πληροφοριών στις τελευταίες δεκαετίες. Μ’ αυτόν τον
πανταχού παρόντα μηχανισμό
[Πανοπτικόν] των πληροφοριών και την επιρροή των σχολείων στους
απροστάτευτους εγκεφάλους των ανήλικων μελών του πληθυσμού, μπορεί
κανείς να εξαπατήσει ακόμα και έξυπνους ανθρώπους, σε βαθμό που να
πανηγυρίζουν για την ίδια τη θανατική καταδίκη τους.
Στο σχολείο κατασκευάζονται Υπήκοοι
Η διαδικασία της κατασκευής Υπηκόων λέγεται εκπαίδευση
Η οικογένεια, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το θέατρο, το ραδιόφωνο,
οι εφημερίδες, τα βιβλία και τα πλακάτ, είναι σχολεία με την ευρύτερη
έννοια. Όλα τα κέντρα που μεταδίδουν πληροφορίες είναι σχολεία. Για την
κατασκευή πραγμάτων χρησιμοποιούνται εργαλεία. Το εργαλείο με το οποίο
κατασκευάζονται άνθρωποι είναι η πληροφορία. Όταν οι άνθρωποι [ζώα] δεν
υπακούουν σε φυσικές ανάγκες, στη συνήθεια ή στη βία, οι πράξεις τους
εξαρτώνται από τα όσα ξέρουν. Ακόμα και οι συνήθειες δημιουργούνται ως
έναν βαθμό από πληροφορίες. Αφού οι πράξεις ενός ανθρώπου καθορίζουν την
πορεία της ζωής του,
οι πληροφορίες που παίρνει αυτός ο άνθρωπος καθορίζουν πώς θα ζήσει. Τα σχολεία δεν φτιάχνουν μόνον ανθρώπους, τα σχολεία φτιάχνουν και βιογραφίες.
Τη φύση της πληροφορίας μπορεί να την καταλάβει κανείς μόνον αν
εξετάσει την επίδρασή της στη ζωή των ανθρώπων. Αν θέλει κανείς να
καταλάβει καλύτερα τη φύση των εργαλείων, πρέπει να ξέρει για ποιον
σκοπό προορίζονται.
Ο σκοπός διαμορφώνει το εργαλείο.
Δεν υπάρχει εργαλείο χωρίς σκοπό. Δεν