Του Χρήστου Κάτσικα
Σε
αριθμό-ρεκόρ θα φτάσουν φέτος τα κενά των καθηγητών, δασκάλων και
νηπιαγωγών, καθώς τα τελευταία τρία χρόνια αφενός ο αριθμός των
διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών δεν κάλυπτε ούτε το 1/10 του αριθμού των
παραιτήσεων–συνταξιοδοτήσεων, αφετέρου μειώθηκαν δραματικά οι
προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Την
πραγματικότητα αυτή αναγκάστηκε να παραδεχτεί ο νέος υπουργός Παιδείας
σε τηλεοπτική συνέντευξη. Ο Αν. Λοβέρδος «αποκάλυψε» ότι οι ελλείψεις
των εκπαιδευτικών ανέρχονται σε 22.000, ενώ μπορεί να αγγίξουν και τις
24.000, και αυτό μπορεί να τινάξει τη νέα σχολική χρονιά στον αέρα.
Θα
μπορούσε εύλογα να υποθέσει κανείς ότι η αιφνιδιαστική ομολογία του
νέου υπουργού Παιδείας -για τις τραγικές ελλείψεις καθηγητών, για τις
καθυστερήσεις στις μετακινήσεις προσωπικού και τις υπηρεσιακές
μεταβολές, για το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμιά προετοιμασία στις
υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, για τον κίνδυνο που διατρέχει η νέα
σχολική χρονιά- αποτελεί αναγκαστική μαρτυρία ενός ανθρώπου ο οποίος
βρίσκεται, λίγες μέρες μετά την ανάληψη του υπουργείου, σε μια κατάσταση
που δεν έχει λόγους να μην τη «φορτώσει» στην προηγούμενη πολιτική
ηγεσία.
Ωστόσο,
επειδή «οι καιροί είναι πονηροί», εκτιμούμε πως θα κάνει μεγάλο λάθος
όποιος δεν συμπεριλάβει στις υποθέσεις του την περίπτωση η ομολογία του
νέου υπουργού Παιδείας να εντάσσεται στο γνωστό επικοινωνιακό σχέδιο «τα
πράγματα είναι τραγικά – δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς – εφαρμόζουμε
μέτρα επώδυνα».
Γιατί
βεβαίως δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός της «ζαχαρένιας» αναφοράς
του νέου υπουργού Παιδείας στην πολιτική συγχωνεύσεων που εφάρμοσε η
πρώην υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία σε μια νύχτα
εξαφάνισε από το εκπαιδευτικό τοπίο περίπου 1.500 σχολικές μονάδες.
Ο
κ. Λοβέρδος με λόγο τροχιοδεικτικό περιέγραψε τη λύση του προβλήματος
των ελλείψεων με μια «πολιτική συγχωνεύσεων» σχολικών μονάδων, οι οποίες
ως γνωστόν είναι, εκτός των άλλων, μοχλός μείωσης του εκπαιδευτικού
προσωπικού (σε μια τυπική συγχώνευση δύο σχολείων χάνεται κατά μέσο όρο
το 15-20% των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών).
Διαβάστε τη συνέχεια για τα κενά των εκπαιδευτικών και τις υπηρεσιακές μεταβολές ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου