Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «πρωτοτύπησε» ξανά,
δίνοντας νέα δείγματα γραφής μία μέρα μετά τις εκλογές. Με έγγραφο, που
φέρει την υπογραφή του πρώην υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου και με
ημερομηνία 26 Ιανουαρίου 2015, ορίζεται η πληρωμή εκατοντάδων στελεχών
της εκπαίδευσης για τις «υπηρεσίες» τους στην υλοποίηση της διαβόητης
«αξιολόγησης».
Συγκεκριμένα, με τίτλο «Εγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της
δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της Πράξης “Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης” με κωδικό ΟΠΣ 453588 - Οριζόντια Πράξη», εκατοντάδες περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, προϊστάμενοι Διευθύνσεων, σχολικοί σύμβουλοι, προϊστάμενοι Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να εισπράξουν χρηματικά ποσά για υπηρεσίες που προετοίμαζαν το έδαφος για την αναβίωση του επιθεωρητισμού και τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα σήμερα που η αθλιότητα της αξιολόγησης έχει καταδικαστεί αμετάκλητα και από τους συναδέλφους και από την κοινωνία.
Στην αντίπερα όχθη
Την ίδια ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί της τάξης και εκατοντάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα έπαιρναν μέρος στην απεργία–αποχή που είχαν κηρύξει τα εκπαιδευτικά σωματεία και δήλωναν ότι δεν θα γίνουν συνένοχοι στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να κλείσει σχολικές μονάδες και να εξοστρακίσει χιλιάδες μαθητές και δασκάλους, μερικές «ντουζίνες» αξιολογητών καθόριζαν τη δική τους στάση με μοναδικό γνώμονα την απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ.
Είχαμε επισημάνει και με άλλη ευκαιρία ότι με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΣΠΑ, αλλά και στον χώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη «Διαύγεια» μπορούσε κανείς να διαπιστώσει τον χορό των εκατομμυρίων ευρώ που στήθηκε γύρω από την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
Γνωστοί-άγνωστοι
Το παραπάνω γεγονός δεν αποτελεί παρά μόνο ένα τμήμα του παζλ που σχετίζεται με τον ατελείωτο χορό εκατομμυρίων, με τα οποία το υπουργείο Παιδείας πριμοδοτούσε την αντιεκπαιδευτική του πολιτική και βεβαίως όσους προθυμοποιούνταν να την υλοποιήσουν. Στο πλαίσιο αυτό είναι χαρακτηριστικά όσα συνέβησαν με τη λεγόμενη Τράπεζα Θεμάτων, λίγες μόλις μέρες πριν από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Οπως είναι γνωστό, στις 8 Ιανουαρίου 2015, ο υπουργός Παιδείας, σε μια επιχείρηση εξαγοράς της συναίνεσης της κοινής γνώμης στο πρόσωπό του, ανακοινώνει ότι θα γίνει διακοπή της τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων στις 21/1/2015 και μείωση του αριθμού των θεμάτων σε πολλά μαθήματα.
Κάτω από την πίεση μαθητών, γονιών και καθηγητών, που ασφυκτιούσαν από την Τράπεζα Θεμάτων, ο κ. Λοβέρδος, με τη γνωστή προεκλογική μαεστρία που τον διακρίνει, κάνει μια κίνηση «καλής θέλησης». Ανακοινώνει, μάλιστα, πίνακα με τον «Σημερινό αριθμό θεμάτων» (που υπήρχαν τότε) και τον «Ενδεικτικό αριθμό θεμάτων» που θα έπρεπε να υπάρξουν τελικά.
Και, ω του θαύματος! Με έκπληξη καθηγητές και μαθητές Λυκείου που περίμεναν τη μείωση των θεμάτων, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ανακαλύπτουν ότι τις αμέσως επόμενες μέρες της δήλωσης του κ. Λοβέρδου τα θέματα ανά μάθημα όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται και σε ορισμένες περιπτώσεις διπλασιάζονται! Για παράδειγμα, ο αριθμός των θεμάτων στα Θρησκευτικά Β΄ Λυκείου από 120 φτάνει τελικά τα 241!
Και ποιος είναι ο λόγος, θα αναρωτηθούν κάποιοι, που οι άγνωστοι θεματοθέτες φρόντισαν να «φορτώσουν» την Τράπεζα Θεμάτων, όταν μάλιστα όλα έδειχναν ότι η κυβέρνηση -και άρα η ηγεσία του υπουργείου- αλλάζει χέρια; Τα 1.491.294 εκατ. ευρώ, δηλαδή ο προϋπολογισμός του ΕΣΠΑ για την Τράπεζα Θεμάτων που έπρεπε να «απορροφηθεί»! Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, που λέει και ο λαός μας: Και υλοποίηση των «πληρωμένων οδηγιών» της Ευρωπαϊκής Ενωσης (η Τράπεζα Θεμάτων ήταν σχέδιο της Ε.Ε. και περιλαμβανόταν στο ΕΣΠΑ) και δημιουργία στρατού προθύμων μέσω του ροκανίσματος των κονδυλίων!
Συγκεκριμένα, με τίτλο «Εγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της
δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της Πράξης “Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης” με κωδικό ΟΠΣ 453588 - Οριζόντια Πράξη», εκατοντάδες περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, προϊστάμενοι Διευθύνσεων, σχολικοί σύμβουλοι, προϊστάμενοι Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να εισπράξουν χρηματικά ποσά για υπηρεσίες που προετοίμαζαν το έδαφος για την αναβίωση του επιθεωρητισμού και τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα σήμερα που η αθλιότητα της αξιολόγησης έχει καταδικαστεί αμετάκλητα και από τους συναδέλφους και από την κοινωνία.
Στην αντίπερα όχθη
Την ίδια ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί της τάξης και εκατοντάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα έπαιρναν μέρος στην απεργία–αποχή που είχαν κηρύξει τα εκπαιδευτικά σωματεία και δήλωναν ότι δεν θα γίνουν συνένοχοι στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να κλείσει σχολικές μονάδες και να εξοστρακίσει χιλιάδες μαθητές και δασκάλους, μερικές «ντουζίνες» αξιολογητών καθόριζαν τη δική τους στάση με μοναδικό γνώμονα την απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ.
Είχαμε επισημάνει και με άλλη ευκαιρία ότι με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΣΠΑ, αλλά και στον χώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη «Διαύγεια» μπορούσε κανείς να διαπιστώσει τον χορό των εκατομμυρίων ευρώ που στήθηκε γύρω από την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
- Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία αυτοαξιολόγησης - Προϋπολογισμός: 7.200.000 ευρώ.
- Προκαταρκτικές Ενέργειες για την Εφαρμογή Συστήματος Αξιολόγησης - Προϋπολογισμός 1.490.000 ευρώ.
Γνωστοί-άγνωστοι
Το παραπάνω γεγονός δεν αποτελεί παρά μόνο ένα τμήμα του παζλ που σχετίζεται με τον ατελείωτο χορό εκατομμυρίων, με τα οποία το υπουργείο Παιδείας πριμοδοτούσε την αντιεκπαιδευτική του πολιτική και βεβαίως όσους προθυμοποιούνταν να την υλοποιήσουν. Στο πλαίσιο αυτό είναι χαρακτηριστικά όσα συνέβησαν με τη λεγόμενη Τράπεζα Θεμάτων, λίγες μόλις μέρες πριν από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Οπως είναι γνωστό, στις 8 Ιανουαρίου 2015, ο υπουργός Παιδείας, σε μια επιχείρηση εξαγοράς της συναίνεσης της κοινής γνώμης στο πρόσωπό του, ανακοινώνει ότι θα γίνει διακοπή της τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων στις 21/1/2015 και μείωση του αριθμού των θεμάτων σε πολλά μαθήματα.
Κάτω από την πίεση μαθητών, γονιών και καθηγητών, που ασφυκτιούσαν από την Τράπεζα Θεμάτων, ο κ. Λοβέρδος, με τη γνωστή προεκλογική μαεστρία που τον διακρίνει, κάνει μια κίνηση «καλής θέλησης». Ανακοινώνει, μάλιστα, πίνακα με τον «Σημερινό αριθμό θεμάτων» (που υπήρχαν τότε) και τον «Ενδεικτικό αριθμό θεμάτων» που θα έπρεπε να υπάρξουν τελικά.
Και, ω του θαύματος! Με έκπληξη καθηγητές και μαθητές Λυκείου που περίμεναν τη μείωση των θεμάτων, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ανακαλύπτουν ότι τις αμέσως επόμενες μέρες της δήλωσης του κ. Λοβέρδου τα θέματα ανά μάθημα όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται και σε ορισμένες περιπτώσεις διπλασιάζονται! Για παράδειγμα, ο αριθμός των θεμάτων στα Θρησκευτικά Β΄ Λυκείου από 120 φτάνει τελικά τα 241!
Και ποιος είναι ο λόγος, θα αναρωτηθούν κάποιοι, που οι άγνωστοι θεματοθέτες φρόντισαν να «φορτώσουν» την Τράπεζα Θεμάτων, όταν μάλιστα όλα έδειχναν ότι η κυβέρνηση -και άρα η ηγεσία του υπουργείου- αλλάζει χέρια; Τα 1.491.294 εκατ. ευρώ, δηλαδή ο προϋπολογισμός του ΕΣΠΑ για την Τράπεζα Θεμάτων που έπρεπε να «απορροφηθεί»! Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, που λέει και ο λαός μας: Και υλοποίηση των «πληρωμένων οδηγιών» της Ευρωπαϊκής Ενωσης (η Τράπεζα Θεμάτων ήταν σχέδιο της Ε.Ε. και περιλαμβανόταν στο ΕΣΠΑ) και δημιουργία στρατού προθύμων μέσω του ροκανίσματος των κονδυλίων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου