Βάσω Ασμανίδου
Η ελληνική επικράτεια είναι γεμάτη δρόμους - παγίδες. Ποια είναι
τα πιο φονικά σημεία; Γιατί η Κρήτη βρίσκεται στη κορυφή της
επικινδυνότητας και τι μας συμβουλεύει να προσέχουμε ο Τάσος Ιαβέρης;
τα πιο φονικά σημεία; Γιατί η Κρήτη βρίσκεται στη κορυφή της
επικινδυνότητας και τι μας συμβουλεύει να προσέχουμε ο Τάσος Ιαβέρης;
οδικού δικτύου της χώρας μας. Δρόμοι-καρμανιόλες, φονικές παγίδες ακόμη
και σε εθνικές οδούς σκορπούν τον
τρόμο και γίνονται αιτία για να και σε εθνικές οδούς σκορπούν τον
χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές. Η ελληνική άσφαλτος κάθε χρόνο βάφεται
«κόκκινη» και η χώρα μας πενθεί για το χαμό εκατοντάδων ανθρώπων, που
αφήνουν την τελευταία τους πνοή μετά από τροχαία δυστυχήματα. Και παρά
τα σοκαριστικά νούμερα, η εικόνα των δρόμων δεν αλλάζει: Οι παγίδες
παραμονεύουν και οι νεκροί αυξάνονται.
Γι’ αυτό παρακάτω, θα δείτε, μόνο μερικά από τα σημεία- παγίδες, όπου η προσοχή επιβάλλεται…
Η στροφή-καρμανιόλα της λεωφόρου Κηφισίας
Ο Γιάννης Αντετοκούμπο, το 2015, έκανε ρεκόρ
καριέρας στο NBA και αφιέρωσε το επίτευγμά του, στο φίλο του, Αποστόλη
Τσαούση, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στην άσφαλτο. Ο Αποστόλης επέστρεφε από
νυχτερινή διασκέδαση αλλά το αυτοκίνητό του, αφού χτύπησε σε κολώνα,
εισέβαλε σε υποκατάστημα τράπεζας και τυλίχθηκε στις φλόγες. Λίγους
μήνες αργότερα, ένα ακόμη αυτοκίνητο, στο οποίο επέβαιναν νεαροί, ξέφυγε
από την πορεία του και προσέκρουσε στο φανάρι.
καριέρας στο NBA και αφιέρωσε το επίτευγμά του, στο φίλο του, Αποστόλη
Τσαούση, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στην άσφαλτο. Ο Αποστόλης επέστρεφε από
νυχτερινή διασκέδαση αλλά το αυτοκίνητό του, αφού χτύπησε σε κολώνα,
εισέβαλε σε υποκατάστημα τράπεζας και τυλίχθηκε στις φλόγες. Λίγους
μήνες αργότερα, ένα ακόμη αυτοκίνητο, στο οποίο επέβαιναν νεαροί, ξέφυγε
από την πορεία του και προσέκρουσε στο φανάρι.
Και τα δύο δυστυχήματα συνέβησαν σχεδόν στο
ίδιο σημείο: Στη λεωφόρο Κηφισίας, στο Μαρούσι, απέναντι από το άλσος
Συγγρού, σε απόσταση λίγων μέτρων το ένα από το άλλο.
ίδιο σημείο: Στη λεωφόρο Κηφισίας, στο Μαρούσι, απέναντι από το άλσος
Συγγρού, σε απόσταση λίγων μέτρων το ένα από το άλλο.
Το συγκεκριμένο σημείο θεωρείται ένα από τα
πιο επικίνδυνα σημεία της πρωτεύουσας, αφού μοναδική προειδοποίηση
αποτελεί η πινακίδα που επιβάλλει όριο ταχύτητας 50 χιλιόμετρα την ώρα.
πιο επικίνδυνα σημεία της πρωτεύουσας, αφού μοναδική προειδοποίηση
αποτελεί η πινακίδα που επιβάλλει όριο ταχύτητας 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Οι γνώστες του σημείου υποστηρίζουν ότι δεν
φταίει μόνο ο δρόμος αλλά και η συμπεριφορά των οδηγών, οι οποίοι τις
περισσότερες φορές αγνοούν την πινακίδα και αναπτύσσουν αρκετά μεγάλες
ταχύτητες. Όμως, οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη
στροφή παρουσιάζει μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας σε σύγκριση με τα
σημεία του δρόμου, αφού η ορατότητα είναι μειωμένη.
φταίει μόνο ο δρόμος αλλά και η συμπεριφορά των οδηγών, οι οποίοι τις
περισσότερες φορές αγνοούν την πινακίδα και αναπτύσσουν αρκετά μεγάλες
ταχύτητες. Όμως, οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη
στροφή παρουσιάζει μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας σε σύγκριση με τα
σημεία του δρόμου, αφού η ορατότητα είναι μειωμένη.
Επικίνδυνο το Αντίρριο-Ιωάννινα
Παγίδα και καρμανιόλα χαρακτηρίζουν το παλιό
οδικό δίκτυο Αντίρριο-Αγρίνιο-Ιωάννινα όσοι το γνωρίζουν. Καθημερινά το
συγκεκριμένο οδικό δίκτυο δέχεται μεγάλο όγκο αυτοκινήτων. Οδηγοί που
περνούν, μάλιστα, από εκεί αναφέρουν τις εξής απουσίες: έλλειψη
ολοκληρωμένων κόμβων, απουσία σωστού φωτισμού, κατάλληλης οδοσήμανσης,
φθαρμένη άσφαλτος με πολλές λακκούβες, στενότητα δρόμου, ελεύθερη
πρόσβαση αγροτικών οχημάτων. Επικίνδυνη εναλλαγή τμημάτων κλειστού
αυτοκινητοδρόμου και εθνικής οδού.
οδικό δίκτυο Αντίρριο-Αγρίνιο-Ιωάννινα όσοι το γνωρίζουν. Καθημερινά το
συγκεκριμένο οδικό δίκτυο δέχεται μεγάλο όγκο αυτοκινήτων. Οδηγοί που
περνούν, μάλιστα, από εκεί αναφέρουν τις εξής απουσίες: έλλειψη
ολοκληρωμένων κόμβων, απουσία σωστού φωτισμού, κατάλληλης οδοσήμανσης,
φθαρμένη άσφαλτος με πολλές λακκούβες, στενότητα δρόμου, ελεύθερη
πρόσβαση αγροτικών οχημάτων. Επικίνδυνη εναλλαγή τμημάτων κλειστού
αυτοκινητοδρόμου και εθνικής οδού.
Κορίνθου-Πατρών: Δρόμος-καρμανιόλα
Το Μάρτιο του 2016, στη νέα εθνική οδό
Αθηνών-Πατρών, στο ύψος του κόμβου της αρχαίας Κορίνθου, ένα αυτοκίνητο
με κατεύθυνση προς την Πάτρα, εξετράπη της πορείας του και πέρασε στο
αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα η σύγκρουση με δεύτερο αυτοκίνητο να είναι
μοιραία.
Αθηνών-Πατρών, στο ύψος του κόμβου της αρχαίας Κορίνθου, ένα αυτοκίνητο
με κατεύθυνση προς την Πάτρα, εξετράπη της πορείας του και πέρασε στο
αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα η σύγκρουση με δεύτερο αυτοκίνητο να είναι
μοιραία.
Ο δρόμος από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και
αντίστροφα έχει χαρακτηριστεί τόπος μαρτυρίου, αφού λείπουν τα
προστατευτικά διαζώματα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σε αρκετά
σημεία. Πάντως, τώρα οι εργασίες κατασκευής στον οδικό άξονα της
Ολυμπίας Οδού βρίσκονται σε εξέλιξη με στόχο να γίνεται ασφαλής και
γρηγορότερη διέλευση.
αντίστροφα έχει χαρακτηριστεί τόπος μαρτυρίου, αφού λείπουν τα
προστατευτικά διαζώματα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σε αρκετά
σημεία. Πάντως, τώρα οι εργασίες κατασκευής στον οδικό άξονα της
Ολυμπίας Οδού βρίσκονται σε εξέλιξη με στόχο να γίνεται ασφαλής και
γρηγορότερη διέλευση.
Φόβος και τρόμος η Κρήτη
Ένας ακόμη νεαρός προστέθηκε τα ξημερώματα
της περασμένης Κυριακής στη μακρά λίστα θανάτων από τροχαία δυστυχήματα
στην Κρήτη. Το νέο θανατηφόρο τροχαίο συνέβη στα Χανιά. Το αυτοκίνητο
που οδηγούσε ο 20χρονος προσέκρουσε πάνω σε κολόνα φωτισμού και στη
συνέχεια σε δέντρο.
της περασμένης Κυριακής στη μακρά λίστα θανάτων από τροχαία δυστυχήματα
στην Κρήτη. Το νέο θανατηφόρο τροχαίο συνέβη στα Χανιά. Το αυτοκίνητο
που οδηγούσε ο 20χρονος προσέκρουσε πάνω σε κολόνα φωτισμού και στη
συνέχεια σε δέντρο.
Η Κρήτη, για όσους ξέρουν, πέρα από τις
ομορφιές της, διατηρεί και μια θλιβερή πρωτιά, καθώς στο επαρχιακό της
δίκτυο έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή οι περισσότεροι άνθρωποι σε
όλη τη χώρα.
ομορφιές της, διατηρεί και μια θλιβερή πρωτιά, καθώς στο επαρχιακό της
δίκτυο έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή οι περισσότεροι άνθρωποι σε
όλη τη χώρα.
Γι’ αυτό και το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου,
επιδιώκοντας την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των οδηγών για
ασφαλέστερη οδήγηση με σκοπό την ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων,
πραγματοποίησε συναντήσεις για να βρεθούν λύσεις στο τεράστιο αυτό
πρόβλημα.
επιδιώκοντας την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των οδηγών για
ασφαλέστερη οδήγηση με σκοπό την ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων,
πραγματοποίησε συναντήσεις για να βρεθούν λύσεις στο τεράστιο αυτό
πρόβλημα.
Στο Ρέθυμνο: «Αν κάνει
κάποιος μια ακτινογραφία στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, θα διαπιστώσει ότι
ο πιο παραμελημένος νομός είναι αυτός της Ρεθύμνης. Αν εξαιρέσει
κάποιος ελάχιστα χιλιόμετρα, μιλάμε για 2 ή 3 κοντά στην πόλη μας, όλο
το άλλο οδικό δίκτυο είναι καρμανιόλα», αναφέρει στο Νews247 ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης.
κάποιος μια ακτινογραφία στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, θα διαπιστώσει ότι
ο πιο παραμελημένος νομός είναι αυτός της Ρεθύμνης. Αν εξαιρέσει
κάποιος ελάχιστα χιλιόμετρα, μιλάμε για 2 ή 3 κοντά στην πόλη μας, όλο
το άλλο οδικό δίκτυο είναι καρμανιόλα», αναφέρει στο Νews247 ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης.
Όλο το οδικό δίκτυο, πηγαίνοντας προς το
Ηράκλειο, όπως περιγράφει ο δήμαρχος, είναι γεμάτο εικονοστάσια. Είναι
ένα δίκτυο με πάρα πολλές στροφές στο μεγαλύτερο μέρος του και αρκετά
παλιό. «Από τα 80 χλμ μέχρι το Ηράκλειο, τα 65 είναι επικίνδυνα», επισημαίνει ο κ. Μαρινάκης και προσθέτει: «Από το Ρέθυμνο προς τα Χανιά τα 50 χλμ. κρύβουν, επίσης, παγίδες».
Ηράκλειο, όπως περιγράφει ο δήμαρχος, είναι γεμάτο εικονοστάσια. Είναι
ένα δίκτυο με πάρα πολλές στροφές στο μεγαλύτερο μέρος του και αρκετά
παλιό. «Από τα 80 χλμ μέχρι το Ηράκλειο, τα 65 είναι επικίνδυνα», επισημαίνει ο κ. Μαρινάκης και προσθέτει: «Από το Ρέθυμνο προς τα Χανιά τα 50 χλμ. κρύβουν, επίσης, παγίδες».
Ο κ. Μαρινάκης, πάντως, αναγνωρίζει ότι η
Περιφέρεια προχωρά σε ασφαλτοστρώσεις με τα λιγοστά κονδύλια που έχει,
αλλά το σημαντικό θέμα είναι η χάραξη. «Έχουμε το χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας. Ο δρόμος έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί τη δεκαετία του ‘60», καταλήγει.
Περιφέρεια προχωρά σε ασφαλτοστρώσεις με τα λιγοστά κονδύλια που έχει,
αλλά το σημαντικό θέμα είναι η χάραξη. «Έχουμε το χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας. Ο δρόμος έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί τη δεκαετία του ‘60», καταλήγει.
Στα Χανιά: Όπως αναφέρει στο Νews247 o δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βαμβούκας,
ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, που χαρακτηρίζεται και εθνικό οδικό
δίκτυο, θα μπορούσε να λάβει ένα χαρακτηρισμό αντίστοιχο της
καρμανιόλας. «Έχει, δηλαδή, πολλά σημεία που δεν βρίσκονται κοντά
στις τρεις μεγάλες πόλεις, τα οποία είναι διπλής κατεύθυνσης και πάρα
πολύ επικίνδυνα. Η σήμανση είναι παλιά και ακατάλληλη. Αυτά τα σημεία,
μάλιστα, παρουσιάζουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα», επισημαίνει.
ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, που χαρακτηρίζεται και εθνικό οδικό
δίκτυο, θα μπορούσε να λάβει ένα χαρακτηρισμό αντίστοιχο της
καρμανιόλας. «Έχει, δηλαδή, πολλά σημεία που δεν βρίσκονται κοντά
στις τρεις μεγάλες πόλεις, τα οποία είναι διπλής κατεύθυνσης και πάρα
πολύ επικίνδυνα. Η σήμανση είναι παλιά και ακατάλληλη. Αυτά τα σημεία,
μάλιστα, παρουσιάζουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα», επισημαίνει.
Ιδιαίτερα επικίνδυνο θεωρείται και το 11ο χλμ Χανίων-Κισσάμου, το οποίο είναι ένα σημείο με πάρα πολλές στροφές. «Φυσικά,
όμως, δεν είναι μόνο αυτό, αφού εκτός από το βόρειο οδικό άξονα του
νησιού, υπάρχουν πάρα πολλοί επαρχιακοί δρόμοι με προβλήματα. Για
παράδειγμα, εμείς έχουμε πρόβλημα με την ανασύσταση του οδοστρώματος και
τα χρήματα που απαιτούνται είναι πάρα πολλά», συνεχίζει ο κ. Βαμβούκας.
όμως, δεν είναι μόνο αυτό, αφού εκτός από το βόρειο οδικό άξονα του
νησιού, υπάρχουν πάρα πολλοί επαρχιακοί δρόμοι με προβλήματα. Για
παράδειγμα, εμείς έχουμε πρόβλημα με την ανασύσταση του οδοστρώματος και
τα χρήματα που απαιτούνται είναι πάρα πολλά», συνεχίζει ο κ. Βαμβούκας.
Ακόμη ένα προβληματικό σημείο, σύμφωνα με
τον δήμαρχο, είναι η σύνδεση μεταξύ του βόρειου οδικού άξονα και του
αεροδρόμιου Χανίων. «Πρόκειται», όπως αναφέρει «για έναν
δρόμο εντελώς ακατάλληλο για τον κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται. Ο
δρόμος αυτός καλείται να εξυπηρετεί όλη τη δυτική Κρήτη και είναι
γεμάτος προβλήματα».
τον δήμαρχο, είναι η σύνδεση μεταξύ του βόρειου οδικού άξονα και του
αεροδρόμιου Χανίων. «Πρόκειται», όπως αναφέρει «για έναν
δρόμο εντελώς ακατάλληλο για τον κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται. Ο
δρόμος αυτός καλείται να εξυπηρετεί όλη τη δυτική Κρήτη και είναι
γεμάτος προβλήματα».
Στον Άγιο Νικόλαο: Πρόσφατα είδαμε σε ένα βίντεο τον κόμβο Αγίου Νικολάου-Κριτσάς σε ώρα μη αιχμής. Στο βίντεο φαίνεται η αυξημένη κίνηση της συγκεκριμένης διασταύρωσης.
Με αφορμή το εν λόγω βίντεο, επικοινωνήσαμε με το δήμαρχο της πόλης, Αντώνη Ζερβό, ο οποίος υποστηρίζει: «Ο
κόμβος σήμερα λειτουργεί διαφορετικά απ’ ότι στο παρελθόν. Κι αυτό
γιατί ο μεγάλος όγκος κυκλοφορίας, που ήταν το βασικό ρεύμα προς
Ηράκλειο-Σητεία ή το αντίστροφο, περνάει από άλλη διάβαση και δεν
ταλαιπωρεί τον κόσμο. Από εκεί διέρχονται μόνο οι τοπικές κυκλοφορίες.
Επιπλέον, δεν έχουμε να κάνουμε με έναν σταυροειδή κόμβο, ο οποίος, αν
θέλετε, εξυπηρετεί δυο ρεύματα κυκλοφορίας και παρόλο που υπήρχε
σηματοδότηση, στο παρελθόν γίνονταν αρκετά δυστυχήματα και μάλιστα πολλά
θανατηφόρα». Ο κ. Ζερβός, ως μηχανικός, επισημαίνει ότι η φωτεινή
σηματοδότηση, σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν βοηθά αν δεν υπάρχει ικανή
έκταση στον κόμβο για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες
λειτουργίας του κόμβου. «Δηλαδή, αν βάλουμε φανάρια, πρέπει να
έχουμε αρκετό περιθώριο για ουρές αναμονής. Χρειάζεται, όμως, σίγουρα
μια συμπληρωματική πληροφόρηση με πινακίδες, η οποία βρίσκεται σε
εξέλιξη».
κόμβος σήμερα λειτουργεί διαφορετικά απ’ ότι στο παρελθόν. Κι αυτό
γιατί ο μεγάλος όγκος κυκλοφορίας, που ήταν το βασικό ρεύμα προς
Ηράκλειο-Σητεία ή το αντίστροφο, περνάει από άλλη διάβαση και δεν
ταλαιπωρεί τον κόσμο. Από εκεί διέρχονται μόνο οι τοπικές κυκλοφορίες.
Επιπλέον, δεν έχουμε να κάνουμε με έναν σταυροειδή κόμβο, ο οποίος, αν
θέλετε, εξυπηρετεί δυο ρεύματα κυκλοφορίας και παρόλο που υπήρχε
σηματοδότηση, στο παρελθόν γίνονταν αρκετά δυστυχήματα και μάλιστα πολλά
θανατηφόρα». Ο κ. Ζερβός, ως μηχανικός, επισημαίνει ότι η φωτεινή
σηματοδότηση, σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν βοηθά αν δεν υπάρχει ικανή
έκταση στον κόμβο για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες
λειτουργίας του κόμβου. «Δηλαδή, αν βάλουμε φανάρια, πρέπει να
έχουμε αρκετό περιθώριο για ουρές αναμονής. Χρειάζεται, όμως, σίγουρα
μια συμπληρωματική πληροφόρηση με πινακίδες, η οποία βρίσκεται σε
εξέλιξη».
Ο κ. Ζερβός επισημαίνει τις δυσκολίες που
υπάρχουν στο τελευταίο τμήμα του βόρειου οδικού άξονα απ’ το Καλό Χωριό
μέχρι τη Σητεία. «Οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου σημείου είναι
για εθνικό δίκτυο τρίτης κατηγορίας και όχι για δίκτυο που εξυπηρετεί
μεγάλο αριθμό πολιτών και τουριστών».
υπάρχουν στο τελευταίο τμήμα του βόρειου οδικού άξονα απ’ το Καλό Χωριό
μέχρι τη Σητεία. «Οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου σημείου είναι
για εθνικό δίκτυο τρίτης κατηγορίας και όχι για δίκτυο που εξυπηρετεί
μεγάλο αριθμό πολιτών και τουριστών».
Ιαβέρης: Η ευθύνη του οδηγού
Πάντως, στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλά
σημεία καρμανιόλες, είτε πηγαίνοντας προς τον Έβρο είτε πηγαίνοντας σε
διάφορα νησιά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι την ευθύνη για τα τροχαία
δυστυχήματα δεν τη φέρει ποτέ μόνο η κακή κατασκευή του οδικού δικτύου.
Τη φέρουμε εμείς. Αυτό μας επισημαίνει και ο πλέον αρμόδιος, Τάσος Ιαβέρης. «Κάθε
οδηγός, φεύγοντας από το σπίτι του, να θυμάται ότι έχει οικογένεια. Δεν
μπορεί να βγαίνει με το αυτοκίνητό του και να είναι έτοιμος να
σκοτώσει. Γιατί όταν δεν υπακούς στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δεν
έχεις παιδεία. Και από την παιδεία αρχίζουν όλα», αναφέρει.
σημεία καρμανιόλες, είτε πηγαίνοντας προς τον Έβρο είτε πηγαίνοντας σε
διάφορα νησιά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι την ευθύνη για τα τροχαία
δυστυχήματα δεν τη φέρει ποτέ μόνο η κακή κατασκευή του οδικού δικτύου.
Τη φέρουμε εμείς. Αυτό μας επισημαίνει και ο πλέον αρμόδιος, Τάσος Ιαβέρης. «Κάθε
οδηγός, φεύγοντας από το σπίτι του, να θυμάται ότι έχει οικογένεια. Δεν
μπορεί να βγαίνει με το αυτοκίνητό του και να είναι έτοιμος να
σκοτώσει. Γιατί όταν δεν υπακούς στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δεν
έχεις παιδεία. Και από την παιδεία αρχίζουν όλα», αναφέρει.
Τι εννοεί, δηλαδή; Ότι η παράβαση του
φωτεινού σηματοδότη μπορεί να προκαλέσει τροχαίο αλλά δεν είναι η αιτία
του τροχαίου. Η παράβαση των ορίων ταχύτητας μπορεί να προκαλέσει
τροχαίο αλλά είναι το σύμπτωμα. «Η αιτία είναι η παιδεία και το
μυαλό των οδηγών. Ακόμη κι αν έχουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, υπάρχουν
δρόμοι που δεν είναι κατασκευασμένοι για να το αντέξουν. Οπότε ποιος
φταίει; Το ανθρώπινο χέρι έχει, πρωτίστως, τη μεγαλύτερη ευθύνη και ένα
λάθος ενός οδηγού μπορεί να στείλει στο θάνατο κάποιον που δεν φταίει.
Γι’ αυτό προσοχή και να σκέφτεστε πάντα την οικογένειά σας», συμβουλεύει ο Τάσος Ιαβέρης.
φωτεινού σηματοδότη μπορεί να προκαλέσει τροχαίο αλλά δεν είναι η αιτία
του τροχαίου. Η παράβαση των ορίων ταχύτητας μπορεί να προκαλέσει
τροχαίο αλλά είναι το σύμπτωμα. «Η αιτία είναι η παιδεία και το
μυαλό των οδηγών. Ακόμη κι αν έχουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, υπάρχουν
δρόμοι που δεν είναι κατασκευασμένοι για να το αντέξουν. Οπότε ποιος
φταίει; Το ανθρώπινο χέρι έχει, πρωτίστως, τη μεγαλύτερη ευθύνη και ένα
λάθος ενός οδηγού μπορεί να στείλει στο θάνατο κάποιον που δεν φταίει.
Γι’ αυτό προσοχή και να σκέφτεστε πάντα την οικογένειά σας», συμβουλεύει ο Τάσος Ιαβέρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου