Αφενός άλλο πόρισμα και αρίθμηση εχει το vimagr και άλλο η alfavita πάντως και στα δύο εχουν αυτά που παραθέτω αυτούσια,για να δείτε τι αλητείες έλεγαν τα κωλοκάναλα για πρίγκηπες και βασιλόπουλες!!!
παραθέτουμε το επιμαχο άρθρο με το σημείο που ξεσήκωσε θύελα από την αλητεία των ΜΜΕ και αναπαρηγαγαν οι καλοθελητες και πλήρως αμόρφωτοι!!!
Διαβάστε
1. Η κουλτούρα του καταναλωτικού ναρκισσισμού και η μετάλλαξη του
σχολικού χώρου σε πασαρέλα ναρκισσισμού. Συμπτώματα και αντίδοτα.
Σκεπτικό
Παρατηρώντας τα συμβαίνοντα και δρώμενα στην τάξη, στο προαύλιο, αλλά
και στις κοινωνικές προσεκβολές του σχολικού χώρου (εξωσχολικές σχέσεις μεταξύ
σχολικού ψυχικού περιβάλλοντος. Πυρήνας αυτής της μετάλλαξης είναι μια μεταλλαγή
του μαθητικού
Φαντασιακού, που μετατρέπει τον σχολικό χώρο σε πασαρέλα
ναρκισσισμού.
Σ' αυτή την πασαρέλα δεν ισχύουν συμβολικά
-
απρόσωπα κριτήρια (όπως π.χ.
στον αθλητισμό ή τη σχολική επίδοση). Κύριο, αν όχι μοναδικό κριτήριο, είναι οι
εντυπώσεις: Η "δημοφιλία" μετα
ξύ των ομοίων· η επίδειξη πλούτου ή κατ' επίφασιν
σημείων που δηλώνουν "έχω κι εγώ" (γκάτζετ, ρούχα και αξεσουάρ, τρόποι...)· η
προβολή της ισχύος (σωματικής ή κοινωνικής) με απαίτηση προσπορισμού προνομίων
στον σχολικό χώρο από μη
-
εκπαιδευτικές πηγές· η
περιφορά, ιδίως στην γυμνασιακή
ηλικία, μιας ανοικονόμητης σεξουαλικότητας και σαγήνης· η παράβαση των
εσκαμμένων και ως προς το σχολείο και ως προς τους συνομηλίκους (από αγένεια έως
άσκηση ψυχολογικής ή φυσικής βίας) ως εργαλείο διάκρισης και συγκρότησης
ταυτότητας.
Η μετατροπή του σχολικού χώρου σε πασαρέλα ναρκισσισμού και
φαντασιακών ανταγωνισμών χωρίς κανόνες και σε πεδίο διάκρισης και συγκρότησης
ταυτότητας χωρίς αξιακή αναφορά στην παιδεία, τη γνώση και τον καλό χαρακτήρα
είναι και μείζον σύμπτω
μα της κακουχίας του σημερινού Ελληνικού σχολείου, και
πηγή ισχυρότατων αντιστάσεων σε κάθε απόπειρα μεταρρύθμισης με στόχο της
"καλύτερη παιδεία", και πεδίο αναγκαίας στρατηγικής παρέμβασης για την υποστήριξη
κάθε εγχειρήματος οικοδόμησης καλύτερου σχολικ
ού χώρου ̶ τόσο ως προς την
εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα όσο και ως προς τη διάπλαση ανθρώπων με ψυχική
ποιότητα και χαρακτήρα απελεύθερο σε σχέση με τις σειρήνες του καταναλωτικού
ναρκισσισμού.
Προτάσεις
Α. Ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενδυνάμωση
γονέων
Ξεκινώντας με όσο το δυνατόν πιο πρώιμες παρεμβάσεις, οι υποψήφιοι και οι
νέοι γονείς ενημερώνονται και καθοδηγούνται από ειδικούς, οι οποίοι
de facto
έρχονται
σε επαφή μαζί τους (π.χ. μαιευτήρες, μαίες, παιδίατροι, διαμορφωτές γνώμης...),
ατομικά ή σε ομάδες ("σχολή γονέων" κλπ.), προκειμένου να εμπεδώσουν ορισμένες
απλές αλλά καθοριστικές αρχές, τις οποίες θα διδάξουν στα παιδιά. Τις ίδιες αρχές
καλλιεργούν στους γονείς, σε όλη τη σχολική διαδρομή, με πρόσφορους τρόπους, οι
εκπαιδευτικοί, οι ειδικοί ψυχικής υγείας κλπ. Οι αρχές αυτές συνιστούν έναν κώδικα
δημοκρατικού ανθρωπισμού και προετοιμάζουν τα παιδιά όχι μόνο για τη σχολική τους
ζωή, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνική τους λειτουργία ως δημοκρατικοί πολίτες.
Είναι οι εξής:
1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι
ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα,
και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο.
2. Στο σχολείο (ο όρος περιλαμβάνει και την προσχολική αγωγή) πηγαίνουμε
επειδή το σχολείο είναι σαν δεύτερο σπίτι μας. Εκεί συναντάμε πολλά άλλα παιδιά και
μαθαίνουμε να ζούμε μαζί και να κάνουμε πράγματα μαζί που είναι ευχάριστα και
χρήσιμα για όλους και δεν ενοχλούν κανέναν.
3. Στο σχολείο δεν πάμε για επίδειξη, αλλά για γνώση
και χαρακτήρα. Για να
μάθουμε πράγματα και τρόπους και να γίνουμε άνθρωποι καλοί κι αγαπητοί. Για να
γίνει κάθε παιδί ένας ξεχωριστός άνθρωπος για τους άλλους.
4.
"Είναι ντροπή και γελοίο να κάνεις επίδειξη ότι έχεις χρήματα και πράγματα,
όταν άλλα παιδ
άκια στερούνται και υποφέρουν. Και είναι τιμή και ωραίο να νοιάζεσαι
για τον άλλον και να τον βοηθάς όπως μπορείς."
5. Θεσπίζεται ως "προαιρετικά υποχρεωτικό" (όπως η ψήφος στις εκλογές...) το
ακόλουθο Συμβόλαιο Τιμής: Κατά την έναρξη του σχολικού έτους,
οι γονείς ή
κηδεμόνες για παιδιά Α' έως Γ' Δημοτικού και, στη συνέχεια, τα ίδια τα παιδιά ("Τώρα
που μεγάλωσες...") καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο σαν το ακόλουθο:
"Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο,
τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε
όλους και
ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε
αδύναμο, αλλά θα
τον υπερασπίσω από επιθέσεις. Θα θεωρώ σωστή μόνο
την
άμιλλα για τη
διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμ
ό, την καλή
συμπεριφορά και
τα καλά έργα.
Δεν θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα
θεωρώ
ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα."
Β. Αντίστοιχη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Στην εκπαίδευση των εκπα
ιδευτικών (αρχική και συνεχιζόμενη) οι
εκπαιδευτικοί μαθαίνουν τη σπουδαιότητα των ως άνω αρχών, καθώς και πώς να
συνεργάζονται με το σχολείο, την οικογένεια, τα παιδιά και την τοπική κοινωνία για
να καλλιεργήσουν αυτές τις αρχές και τις αντίστοιχες νοοτρο
πίες στο περιβάλλον της
σχολικής κοινότητας.
Γ. Ηθική υποστήριξη στις καλές πρακτικές
Θεσπίζονται, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικού χώρου, ηθικές
ανταμοιβές για στάσεις και πράξεις (παιδιών και παιδαγωγών) που εικονογραφούν
παραδειγματικά τη
ν τήρηση αυτών των αρχών: Λεκτικός έπαινος στην τάξη ή στο
σχολείο, αναγνώριση από και προβολή στην τοπική κοινωνία, ευρύτερη προβολή,
ετήσια εθνικά βραβεία (όπως της Ακαδημίας...).
Στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (αρχική και συνεχιζόμενη) οι
εκπαιδευτικοί μαθαίνουν τη σπουδαιότητα αυτών των ηθικών ανταμοιβών, να
εκτιμούν τη λειτουργία τους (ατομική και συλλογική) και να επιζητούν και οι ίδιοι
τέτοιες ανταμοιβές. Αναστοχασμός, αυτογνωσία και ευσυνειδησία, πέραν της
βιοποριστικής σκοπιμότητας και μόνο,
είναι αρετές απόλυτα αναγκαίες για κάθε
παιδαγωγό.
Δ. Αντιμετώπιση παραβάσεων
Η επιβράβευση, πλαισίωση και υποστήριξη των καλών πρακτικών
συνοδεύονται από άμεση και σε βάθος αντιμετώπιση των παραβάσεων αυτού του
κώδικα συμπεριφοράς με πράξεις που ενοχλ
ούν, βλάπτουν ή πληγώνουν τους άλλους
ή τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, τόσο ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία
όσο και ως προς την ανθρώπινη σχέση στον σχολικό χώρο.
Βασικό πλαίσιο για την εμπέδωση και εποπτεία της τήρησης αυτού του κώδικα
δημοκ
ρατικού ανθρωπισμού στον σχολικό χώρο αποτελεί η Συνάντηση Σύνθεσης (βλ.
παρακάτω, άξονας 5).
Ε. Παρέμβαση στις κοινωνικές στάσεις
Πέρα από προσωπικές ή συλλογικές πρωτοβουλίες από την ίδια την κοινωνία,
η Πολιτεία μπορεί να επέμβει στη διαμόρφωση του
παιδικού και σχολικού
Φαντασιακού με πολλούς τρόπους: Ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας την
κοινωνία. Ενεργοποιώντας και υποστηρίζοντας σχετικές πρωτοβουλίες των τοπικών
κοινωνιών. Ζητώντας από τα ΜΜΕ και τους διαμορφωτές γνώμης αντίστοιχη
συμπεριφορά. Ε
πιβάλλοντας εύλογους περιορισμούς στις διαφημίσεις και γενικά στα
μηνύματα των ΜΜΕ που απευθύνονται στα παιδιά ή στους γονείς. Κ.τ.ό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου