Αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης:
«Εάν τα μέτρα του lockdown αρθούν, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, φυσικά για όσους το θελήσουν και για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα.(…)
Εάν το lockdown παραταθεί, θα πρέπει όλος ο κλάδος της λιανικής πώλησης να λειτουργήσει εναλλάξ.
Είτε τα καταστήματα που ήδη λειτουργούν θα πρέπει να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), το δε υπόλοιπο λιανεμπόριο που δεν λειτουργεί σήμερα, να είναι ανοιχτό Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή όλη την ημέρα (12 ώρες), είτε τα σήμερα λειτουργούντα καταστήματα να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την πρώτη εβδομάδα έναντι 3 ημερών για τα υπόλοιπα, σήμερα μη λειτουργούντα καταστήματα, αντίστροφα την επόμενη εβδομάδα, κ.ο.κ».
Την ίδια ώρα, δεν φτάνουν στην εταιρεία Jumbo τα προβλήματα με το e-shop και το click away, χάνοντας τεράστια ποσά από τον τζίρο της, ήρθε και ένας νέος… πονοκέφαλος!
Στη θάλασσα βρίσκονται 6.000 κοντέινερ με εμπορεύματα της Jumbo, τα οποία δεν μπορούν να εκτελωνιστούν καθώς η αλυσίδα δεν έχει χώρους να τα αποθηκεύσει!
Την περασμένη Παρασκευή, λίγη ώρα μετά τις Κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πώς θα λειτουργήσει το εγχώριο λιανεμπόριο έως τις 7 Ιανουαρίου, δήλωσε αδυναμία να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές της τόσο μέσω του e-shop της όσο και μέσω της υπηρεσίας click away η οποία έκανε πρεμιέρα στο λιανεμπόριο το πρωί της Κυριακής, 13 Δεκεμβρίου.
Βέβαια η Jumbo, του κ. Απόστολου Βακάκη, έχει τη δυνατότητα, διατηρώντας κλειστό το δίκτυο της να “κάψει” ζεστό χρήμα -τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι 600 εκατ. ευρώ και η κεφαλαιποίησή της ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, με αυτή της την κίνηση στέλνει ένα μήνυμα δυσαρέσκειας προς την Κυβέρνηση για τον τρόπο που έχει χειριστεί το άνοιγμα του λιανεμπορίου.
Εν αντιθέσει με την αλυσίδα Jumbo, η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας ενημέρωνε μέχρι το Σάββατο τους καταναλωτές της μέσω του site της πως μπορούν να κάνουν τις αγορές τους στο e-shop της, πλέον αποκλειστικά με την υπηρεσία click & pick και να παραλάβουν την παραγγελία τους από όποιο κατάστημα της το επιθυμούν ακόμη και αυθημερόν.
Την Κυριακή πάντως, η αλυσίδα Μουστάκας δηλώνει αδυναμία να εξυπηρετήσει τις νέες παραγγελίες που δέχεται.
Παιχνίδια μπορούν να αγοράσουν με τη μέθοδο click away οι καταναλωτές και από άλλα δίκτυα όπως από την αλυσίδα Πλαίσιο.
Jumbo: Τεράστια οικονομική χασούρα λόγω lockdown!
Δραματική είναι η κατάσταση στην μεγαλύτερη αλυσίδα παιχνιδιών της χώρας καθώς λόγω lockdown παραμένει κλειστή ενώ η τεράστια ζήτηση από τον κόσμο «έριξε» και το e-shop!
Σε ενημέρωσή της προς το Χρηματιστήριο η εταιρεία, έπειτα από επιστολή που εστάλη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προς όλες τις εισηγμένες αναφορικά με την πορεία των δραστηριοτήτων τους και των επιπτώσεων λόγω COVID-19 αναφέρει:
«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά.
Η εταιρεία αναφέρει πως με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.
Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Κατά συνέπεια το γ’ τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €224,57 εκατ. από €219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%.
Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €503,28 εκατ. από €554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €74,97 εκατ. από €64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%.
Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €150,93 εκατ. από €162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -7,4%.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €65,84 εκατ. από €55,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €123,35 εκατ. από €141,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -12,8%.
Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 ευρώ εκατ. από 636,99 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019, σημειώνει η εταιρεία.
Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Όμως, ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.
H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για τον μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου, τονίζει η Jumbo.
«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά.
Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Τέλος η Jumbo καταλήγει:
«Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον.
Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου