«Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά γεμάτη αισιοδοξία, με δημιουργική διάθεση και με στόχο ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, σύγχρονο, καινοτόμο σχολείο. Το σχολείο και φέτος θα έχει σημαντικές καινοτομίες, όλες σχεδιασμένες για να εξασφαλίσουν περισσότερα και καλύτερα εφόδια για τα παιδιά μας, ένα πιο σταθερό και με δυνατότητες εξέλιξης εργασιακό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη μας, ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους» (Νίκη Κεραμέως).
Ολα ρόδινα, όλα τέλεια, λοιπόν! Αισιοδοξείτε, είναι το μήνυμα Κεραμέως, και κλείστε τα μάτια στην ακρίβεια που θερίζει τα νοικοκυριά, που αδυνατούν να καλύψουν ακόμη και τις στοιχειώδεις ανάγκες των παιδιών τους και της φοίτησής τους στο σχολείο.
Αισιοδοξείτε και ανασκουμπωθείτε με δημιουργική διάθεση, αφού η κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Παιδείας
- έχουν μεριμνήσει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και το τροπάρι των πολυπληθών τμημάτων συνεχίζεται με υποβιβασμούς και καταργήσεις μάλιστα σχολείων, παρότι δεν έχουμε τελειώσει με τον κοροναϊό. Με ελλιπέστατο και εξευτελιστικά αμειβόμενο προσωπικό καθαριότητας, με μέτρα υγιεινής για κλάματα και υγειονομικά πρωτόκολλα έναντι του κοροναϊού απλώς «συμβουλευτικά», δηλαδή ανύπαρκτα. Από το πρωί πανηγυρίζουν στα ραδιοκάναλα τα θλιβερά παπαγαλάκια ότι «απελευθερωθήκαμε» που δεν φοράμε μάσκες και δεν κάνουμε ούτε αυτά τα self test, κι ας πεθαίνουν καμιά 30αριά κάθε μέρα και ας ήταν ο Αύγουστος, μια ανάσα δηλαδή πριν μπει το φθινόπωρο και ανοίξουν τα σχολεία, ο χειρότερος μήνας του καλοκαιριού σε κρούσματα, θανάτους και διασωληνώσεις, ακόμη και με τα μαϊμουδισμένα στοιχεία του ΕΟΔΥ
- συνεχίζουν το έργο της κάλυψης των τεράστιων κενών στο δημόσιο σχολείο με αναπληρωτές, ωρομίσθιους, δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, πανηγυρίζοντας για τους 25.000 μόνιμους διορισμούς την τελευταία διετία, που αποτελούν σταγόνα στον ωεκανό των πραγματικών αναγκών, που είναι τεράστιες, λόγω της 12ετούς αδιοριστίας και των συνταξιοδοτήσεων που έγιναν εν τω μεταξύ. Απόδειξη του ότι προσελήφθησαν 32.000 αναπληρωτές με την πρώτη φάση και έπεται συνέχεια, ενώ τα ακάλυπτα κενά ως το τέλος σχεδόν της σχολικής χρονιάς, καθώς και η απόγνωση των νεοπροσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών με τους μισθούς πείνας στις ακριτικές περιοχές και στα νησιά αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου δεν υπάρχει κατάλυμα ούτε για δείγμα, είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο
- έχουν επιβάλει την Τράπεζα Θεμάτων, μετατρέποντας τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο σε μίνι πανελλαδικές εξετάσεις, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τους διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας ακόμη και σε Τμήματα του ίδιου γνωστικού αντικειμένου και τη δραστική μείωση του αριθμού εισακτέων, ώστε να κάνουν τον βίο αβίωτο των μαθητών, ειδικά των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και να τους πετσοκόψουν τα όνειρα για φοίτηση στα ΑΕΙ (δες εδώ και εδώ)
- έχουν επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας του ολοήμερου παιδοφυλακτήριου σε βάρος των πραγματικών αναγκών των μικρών παιδιών, ώστε να φέρουν το σχολείο, με δαπάνες-ψίχουλα για τον κρατικό προϋπολογισμό, στα μέτρα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων-γαλέρας των γονιών, ικανοποιώντας τους στόχους κερδοφορίας των καπιταλιστών εργοδοτών
- έχουν παραδώσει τη λεγόμενη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση βορά στα νύχια των καπιταλιστών και στέλνουν 14χρονα παιδιά στις μυλόπετρες της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης με τη θεσμοθέτηση των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., που απευθύνονται σε απόφοιτους Γυμνασίων, επεκτείνοντας και νομιμοποιώντας στην ουσία την παιδική εργασία
- προσπαθούν να σπρώξουν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς στο σκληρό ανταγωνισμό, την επικράτηση της ανθρωποφαγίας αντί του συλλογικού πνεύματος. Καλλιεργούν το φόβο και την υποταγή, επαναφέροντας τον μπαμπούλα του επιθεωρητισμού, που τώρα καλείται «αξιολόγηση». Ψευδεπίγραφοι τίτλοι όπως «προγραμματισμός και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου», «ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού», στολίζουν με ψεύτικα μπιχλιμπίδια το έργο της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, επιβάλλοντας τη σιωπή των αμνών, την παραίτηση από κάθε αγώνα ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Φέτος δε, βάζουν μπροστά και τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, που αποτελούν προκεχωρημένα φυλάκια της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, διασπούν τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη στο σύλλογο διδασκόντων, φτιάχνοντας κατηγορίες υποτακτικών και ευνοούμενων που ευελπιστούν να αναρριχηθούν με μπόνους τα μόρια που θα πάρουν επειδή διάλεξαν να παίξουν τον ρόλο του τοποτηρητή της εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Τη σκυτάλη στην αξιολόγηση θα πάρουν στη συνέχεια οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης (πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι) και οι Διευθυντές-γενικοί δερβέναγες και μάνατζερς των σχολείων.
Οι «καινοτομίες», όμως, δεν σταματούν εδώ. Οπως εξήγγειλε ήδη η Κεραμέως ετοιμάζονται να εξευτελίσουν κυριολεκτικά το βασικό πτυχίο και τις πανεπιστημιακές σπουδές του εκπαιδευτικού επαναφέροντας το «διαγωνισμό της ντροπής» και να πετύχουν – και με αυτόν τον τρόπο- την ντε φάκτο ελαχιστοποίηση των όποιων μόνιμων διορισμών στο μέλλον.
Ετοιμάζονται επίσης να επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας του σχολείου (πέρα από την επέκταση λειτουργίας του Ολοήμερου).
Μια τέτοια εξέλιξη, πέραν του ότι θα είναι σε βάρος των μικρών μαθητών, που θα αδυνατούν να παρακολουθήσουν με ενάργεια ένα τόσο επιβαρυμένο εκπαιδευτικό και διδακτικό πρόγραμμα (η πραγματοποίηση του διαβάσματος της επομένης στο σχολείο, αμέσως μετά την πρωινή ζώνη είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο), είναι σίγουρο ότι θα γίνει σε βάρος του ωραρίου των εκπαιδευτικών (μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ανάλογη οδηγία του ΟΟΣΑ για αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών), αλλά και της παραπέρα ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο σχολείο, με προσλήψεις αναπληρωτών, ωρομισθίων, κ.λπ.
Γιούλα Γκεσούλη
https://www.youtube.com/watch?v=okgfCG428D8
ΑπάντησηΔιαγραφή