Στις εκλογές συμμετείχε (με επιτυχία) το πρωτοεμφανιζόμενο κόμμα «Δημιουργία Ξανά» (ΔΞ) του κ. Τζήμερου. Θεωρώ πως πρόκειται για ένα (μη πρωτοεμφανιζόμενο) κοινωνικό φαινόμενο. Ο κ. Τζήμερος παρουσιάζει ένα κοινωνικό πρόσωπο στην καθημερινότητα και ταυτόχρονα κρύβει (ή προσπαθεί να κρύψει) πίσω από αυτό το κοινωνικό πρόσωπο τις ακραία νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις του. Παρενθετικά, το ίδιο ακριβώς αλλά ποιο καλά έκανε και κάνει η Χρυσή Αυγή. Κρύβει και αυτή τις ακραίες και ναζιστικές της αντιλήψεις πίσω από ένα κοινωνικό πρόσωπο και φαίνεται να διδάχτηκε αρκετά καλά από τα κινήματα της μέσης ανατολής (πχ. Χαμάζ και Χεσμολάχ).
Οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις του κ. Τζήμερου, όσο ακραίες κι αν είναι, δεν προσθέτουν τίποτα καινούργιο στο νεοφιλελευθερισμό και ως εκ τούτου αρκούμαι σε μια φράση. Τίποτα δεν έμαθαν και τίποτα δεν ξέχασαν. Το πραγματικά καινούργιο του κ. Τζήμερου είναι η φασίζουσα νοοτροπία του δημόσιου λόγου του. Υπερβολή; Παραθέτω μερικές (από τις πάρα πολλές) τοποθετήσεις του και κρίνετε μόνοι σας.
Για του Βουλευτές και αρχηγούς των κομμάτων:
«Οι «νονοί» των συμμοριών στις οποίες ανήκουν οι βουλευτές, οι αρχηγοί δηλαδή των κομμάτων»
«Κουτοπονηριές, τα λαμόγια, μια ζωή»
«Πόσο ξεδιάντροποι μπορούν να είναι!»
«Το σπιθαμιαίο ηθικό τους ανάστημα φυσικά δεν προέκυψε τώρα»
«Δεν ζητάμε να παραιτηθούν. … Καμμία Μαφία δεν αποφάσισε ποτέ, οικεία βουλήσει, να γίνει ηθική.»
«Η επιμονή των κοινοβουλευτικών συμμοριών εξουσίας»
«Η κομματική Μαφία θα επιτίθεται ληστεύοντας τα πάντα»
«Οι αισχροί αμοραλιστές της κυβερνητικής συμμορίας»
«Tι περιμένουμε για να τους εξαφανίσουμε;» Αν αναρωτιέστε από πού; Γράφει: «από προσώπου γης»
«Οι πολιτικοί μας ΕΙΝΑΙ και αναξιόπιστοι και απατεώνες»
Σημειώνω πως ποτέ δεν εξαίρεσε κάποιον ή κάποιους και πως οι χαρακτηρισμοί δεν είναι σε εισαγωγικά (προφανώς κυριολεκτεί). Επιπλέον δεν είναι προφορικός λόγος που μπορεί να ξεφύγει μια κουβέντα. Είναι άρθρα που τα διαβάζεις, τα διορθώνεις και τα ξαναδιαβάζεις πριν τα δημοσιοποιήσεις.
Για το Σύνταγμα:
«Του Συντάγματος του 1975, αυτού του εκτρώματος που ακόμα μας καταδυναστεύει»
Το Σύνταγμα και όχι κάποια άρθρα του.
Για τη Δημοκρατία (ΣΚΑΙ μετά τα εκλογικά αποτελέσματα).
Δημοσιογράφος: «Γιατί μιλάτε για παρακμή της Δημοκρατίας; Σε τι συνίσταται αυτή η παρακμή; Εννοείται το εκλογικό αποτέλεσμα;»
Τζήμερος: «Βέβαια»
Δημοσιογράφος: «Είναι παρακμή της Δημοκρατίας;»
Τζήμερος: «Βεβαίως»
Δημοσιογράφος: «Για ποιο λόγο;»
Τζήμερος: «Γιατί έχουν μπει στη Βουλή, εκτός από τους υμνητές του Στάλιν που τους ανεχτήκαμε όλα αυτά τα χρόνια, και οι υμνητές του Χίτλερ.»
Μιας και «τους ανεχτήκαμε όλα αυτά τα χρόνια», προτείνω στον κ. Τζήμερο να ανοίξουμε ξανά τη Γυάρο και τη Μακρόνησο.
Για τα άλλα κόμματα (στην ΕΤ1)
Δημοσιογράφος (του διαβάζει δηλώσεις του για την αριστερά) : «Η ποιο αισχρή συντήρηση είναι. Τα απολιθώματα του σταλινικού μουσείου της Αλέκας, τους κουτσαβακισμούς και τις τζάμπα μαγκιές του Τσίριζα και το άοσμο και άγευστο ευχολόγιο του Κουβέλη. Θα ήταν όλοι τους γραφικοί αν δεν ήταν επικίνδυνοι.»
Τζήμερος : «Βεβαίως, βεβαίως»
Δημοσιογράφος: «Κ. Τζήμερε πόσα είναι τα ακροδεξιά κόμματα στην Ελλάδα και ποια;»
Τζήμερος : «Σίγουρα εκτός από τους υμνητές του Στάλιν και εν μέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΛΑΟΣ δεν είναι ακροδεξιό. Το θεωρώ ασόβαρο. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είναι ένα εθνικιστικό κόμμα το οποίο επίσης είναι αστείο.»
Δημοσιογράφος: «Είναι ακροδεξιά;»
Τζήμερος : «Ο εθνικισμός είναι επικίνδυνος. Δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω κάπως αυτό το κόμμα. Είναι ένα κόμμα εφηβικού συναισθηματισμού και ανάλογης σοβαρότητας.»
Για τη ΝΔ: «Θεωρούμε ότι η ΝΔ είναι ένα παντελώς αναξιόπιστο κόμμα»
Κατά τα λοιπά : «Είμαστε υπέρ των συνεργασιών σε όλο το πολιτικό φάσμα στη βάση ιδεολογιών και κοινών στόχων». Και σε άρθρο του: «Από τη μια θέλουμε να επικρατήσουν οι απόψεις μας …, κι από την άλλη επιδιώκουμε να εγκαθιδρυθεί στη χώρα ένας πολιτικός πολιτισμός που σέβεται την οπτική του άλλου»
Υποθέτω πως όταν τάσσεται «υπέρ των συνεργασιών σε όλο το πολιτικό φάσμα», εννοεί από τον Τζήμερο μέχρι και τον … Τζήμερο. Έλεος κ. Τζήμερε. Δεν αντέχω άλλο «πολιτικό πολιτισμό». Ιδίως αυτόν που θα «εγκαθιδρυθεί» (αγαπημένη του λέξη αφού την χρησιμοποιεί πολλές φορές και για πολλά).
Παρένθεση. Έκλυση προς όλους τους πολιτικούς. Υπάρχει πολιτική, νομική, ποδοσφαιρική, κομμωτική, … ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ. Ο πολιτισμός είναι άλλο πράγμα. Καλό θα ήταν για τον πολιτισμό και άρα για όλους μας να τον αφήσετε εκτός των ελληνικών σας.
Για τη Βουλή.
«Όχι μόνο τους συγκεκριμένους βουλευτές αλλά ολόκληρη την κεντρική «φαμίλια» της συμμορίας, δηλαδή την Βουλή».
Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
«Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι μια θλιβερή, παχυλότατα αμοιβόμενη, καρικατούρα, που γελοιοποιεί το θεσμό». Προσοχή. Ο Πρόεδρος ως πρόσωπο «που γελοιοποιεί το θεσμό».
Όμως, ακόμα και ένας Τζήμερος δικαιούται να υπερβεί τον εαυτόν του. Έτσι για όσους τυχόν αναρωτιούνται γιατί ΟΛΟΙ οι πολιτικοί από το 74 μέχρι σήμερα είναι «λαμόγια, κλέφτες, μαφία, συμμορίτες, απατεώνες, αισχροί αμοραλιστές, …» και όλο το κακό συναπάντημα, ο Τζήμερος έχει την απάντηση: «διότι έτσι εγεννήθησαν». Τι νομίζατε; Πως έπεσαν μικροί από τον γάιδαρο ή πέρασαν ανεμοβλογιά; Όχι. «ΕΤΣΙ ΕΓΕΝΝΗΘΗΣΑΝ».
Τον Δεκέμβριο πρωτοδιάβασα σε κάποιο site άρθρο του κ. Τζήμερου και έγραψα ανάλογο σημείωμα. Ο κ. Τζήμερος βέβαια δεν μου απάντησε αλλά το έκανε ο κ. Βερούτης μόνιμος αρθρογράφος αυτού του site και μετέπειτα υποψήφιος βουλευτής στο κόμμα του (ήταν πρώτος σε σταυρούς). Μου έλεγε : «Δεν ξέρω αν γεννήθηκαν έτσι, …», «δεν ξέρω και αν ο άνθρωπος γεννιέται με τάσεις στην κλεψιά ή την λαμογιά, διότι δεν είμαι ψυχολόγος». Επιπλέον πως επικεντρώνομαι «στις λέξεις και όχι στις έννοιες» και σε «κάποιες λεκτικές εξάρσεις του Τζήμερου».
Απαντώ.
Κύριοι Τζήμερε και Βερούτη (και όποιοι άλλοι), εσείς μπορεί να μην ξέρετε «αν γεννήθηκαν έτσι» ή «αν ο άνθρωπος γεννιέται με τάσεις στην κλεψιά ή την λαμογιά». Εμείς οι υπόλοιποι, οι μη Άριοι αυτού του πλανήτη ξέρουμε και μάλιστα από παιδάκια.
Κύριοι Τζήμερε και Βερούτη, η γλώσσα είναι ένας μηχανισμός που παράγει νοήματα αλλά και μια διαδικασία νοηματοδότησης του κόσμου που μας περιβάλλει. Όπως λέει και ένα γνωμικό: «Όπου δεν υπάρχει η έννοια, δεν υπάρχει και η λέξη». Η σκέψη και η γλώσσα αναπτύσσονται σύμμετρα. Τέλος, «λεκτικές εξάρσεις» μπορούν να συμβούν στον καθένα μας. Όταν όμως οι «λεκτικές εξάρσεις» συμβαίνουν κατ’ εξακολούθηση και επιπλέον σε γραπτό λόγο, τότε μόνο τέτοιες δεν τις λες. Πολύ περισσότερο όταν γράφονται από αρχηγό κόμματος και υποψήφιο Βουλευτή. Τότε πρόκειται για πλήρη περιφρόνηση προς όλους. Πρόσωπα και θεσμούς. Κοντολογίς για μια φασίζουσα αντίληψη.
Κύριοι Τζήμερε και Βερούτη (και όποιοι άλλοι), κανείς πλέον δεν αμφιβάλει για τις τεράστιες ευθύνες των πολιτικών και του πολιτικού συστήματος. Και ευτυχώς που αυτό εκφράζεται όχι με παθητικότητα αλλά με οργή και αγανάκτηση γιατί «τα πάθη θεσμίζουν τις πόλεις» (Καστοριάδης). Όμως απέχει έτη φωτός η ισοπέδωση των πάντων. Αν δεν το ξέρετε στις δημοκρατίες δεν υπάρχουν συλλογικές ευθύνες. Και αυτό είναι αξίωμα στη δημοκρατία.
Τέλος, κύριοι Τζήμερε και Βερούτη : «Όλοι όσοι μιλάμε και θέλουμε να εκφραζόμαστε και προσέχουμε τις λέξεις μας, στο διάλογο ή στην έκφρασή μας, δεν είμαστε τίποτα σπασίκλες ή τίποτα φλώροι. Το κάνουμε αυτό επειδή ξέρουμε ότι ο λόγος, η ομιλία, ο διάλογος, η έκφραση είναι το τελευταίο οχυρό απέναντι στη βαρβαρότητα. Εάν ο λόγος υποτιμηθεί, απαξιωθεί και πέσει σε στερεότυπα, όπως γίνεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τότε η βαρβαρότητα, η ζωή γίνεται ένας μηχανισμός γρονθοκοπήματος.» (Σαββόπουλος στους «Πρωταγωνιστές» του Θεοδωράκη 14/5/12)
Χρήστος Γιαννίμπας
yanibas@on.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου