«Αυλαία» πέφτει για τα βουλευτικά αυτοκίνητα, τα οποία εδώ και πολλά
χρόνια είχαν καθιερωθεί, έτσι ώστε να μετακινούνται οι εκάστοτε
βουλευτές. Αυτό ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, και
φαίνεται ότι κάπως έτσι παύει ένα προνόμιο που -πέρα από τους
συμβολισμούς- κόστιζε αρκετά χρήματα τα οποία προέρχονταν από τον
προϋπολογισμό της Βουλής.
Μέχρι τα μισά της δεκαετίας του 1980, οι βουλευτές δικαιούνταν να αγοράσουν αφορολόγητα αυτοκίνητα μέχρι 2000 κ. εκ. Τα προηγούμενα χρόνια, μπορούσαν να προμηθεύονται Ι.Χ σε τιμές προσιτές από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού, (ΟΔΔΥ)ο οποίος διέθετε έναν υπολογίσιμο στόλο κατασχεμένων αυτοκινήτων.
Επί Προεδρίας Απόστολου Κακλαμάνη, η Βουλή κατέφυγε στη λύση της μίσθωσης μέσω Leasing, παρέχοντας Ι.Χ με συμβάσεις τριετείς, ενώ με παρέμβαση του επόμενου Προέδρου Φ. Πετσάλνικου, συμφωνήθηκε να δίνονται αυτοκίνητα 1.400 κ. εκ. για τους βουλευτές της Αθήνας και 1.800 κ.
εκ. για τους Επαρχιώτες.
Η τελευταία σύμβαση, έληξε τον Οκτώβριο του 2014, αλλά, με απόφαση του απερχόμενου Προέδρου Βαγγέλη Μεϊμαράκη παρατάθηκε μέχρι το τέλος του 2015.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ίσχυαν μέχρι τώρα, οι βουλευτές Α΄, Β΄ Αθηνών, Πειραιά και Υπολοίπου Αττικής δικαιούνταν αυτοκίνητο ως 1399 κ.εκ. το οποίο κόστιζε μέχρι 750 ευρώ μηνιαία.
Οι βουλευτές των υπολοίπων περιφερειών δικαιούνταν αυτοκίνητο ως 1.799 κ. εκ. το οποίο κόστιζε μέχρι 1.200 ευρώ μηνιαία. Στα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ. Χαρακτηριστικό της σπατάλης που υπήρχε, είναι το γεγονός ότι τα ποσά αυτά μειώθηκαν το 2011. Το αρχικό μηνιαίο ποσό ήταν ακόμα μεγαλύτερο και ανερχόταν σε 1.500 ευρώ. Η διανομή των αυτοκινήτων γινόταν με κλήρωση.
Πόσοι είχαν αρνηθεί τα βουλευτικά αυτοκίνητα το 2012
Λίγο μετά τις εκλογές του 2012 μοιράστηκε στους βουλευτές ο καθιερωμένος φάκελος, ο οποίος εμπεριέχει τις αναλυτικές οδηγίες για τα προνόμια που δικαιούνται από την Βουλή. Με μια διαφορά: για πρώτη φορά, υπήρχε και σχετικό έγγραφο για αυτούς που δεν επιθυμούν να πάρουν το βουλευτικό αυτοκίνητο.
Oι τολμηροί... βουλευτές όμως ήταν λίγοι. Μόλις 35 από τους συνολικά 300 βουλευτές της τότε Βουλής αρνήθηκαν να παραλάβουν το βουλευτικό αυτοκίνητο που τους αναλογεί. Οι 11 από αυτούς ήταν νεοεισερχόμενοι στο κοινοβούλιο και οι 24 «παλιοί».
Οι δύο θωρακισμένες BMW
Πολύ συζήτηση έχει γίνει για την θωρακισμένη μαύρη BMW που χρησιμοποιούσε ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Σημειώνεται, ότι η βουλή διαθέτει 2 «δίδυμα» αυτοκίνητα αυτού του τύπου. Το δεύτερο ήταν τυπικά στη διάθεση του πρώην πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος όμως δεν το χρησιμοποιούσε σχεδόν πότε για τις μετακινήσεις του.
Ποια είναι όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των πολυτελών αυτοκινήτων; Η BMW 7 Series High Security, - το μοντέλο των δύο βουλευτικών οχημάτων- αποτελεί τη ναυαρχίδα των αυτοκινήτων ασφαλείας της BMW. Είναι το πρώτο θωρακισμένο μοντέλο παγκοσμίως που φέρει πιστοποίηση επιπέδου B7 και για τα κρύσταλλα.
Ωστόσο, για να φτάσει η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου στις 750.000 ευρώ, χρειάζονται ακόμα περισσότερα έξτρα, τα οποία προστίθενται στις παραπάνω προδιαγραφές.
Η 7 Series, είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει σε επιθέσεις κάθε τύπου οπλοπολυβόλων. Αυτό επιτυγχάνεται με την «πανοπλία» του, αποτελείται από έναν εξαιρετικά ισχυρό χάλυβα, και χρησιμοποιεί το αμάξωμα ως ένα δεύτερο επίπεδο προστασίας.
Υπενθυμίζεται, ότι οι δύο θωρακισμένες BMW βρίσκονται προς πώληση, χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί μέχρι τώρα κάποιο αγοραστής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου