Μετά την πανδημία και δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης, τα νομοθετήματα της κυβέρνησης για την Παιδεία, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και νέους συντελεστές βαρύτητας, φράζουν τον δρόμο των μαθητών προς το πανεπιστήμιο.
Στις 17 Ιουνίου ολοκληρώνονται οι Πανελλήνιες Εξετάσεις με την εξέταση των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Η έναρξή τους συνοδεύτηκε με την υπουργό Νίκη Κεραμέως να τους εύχεται, μεταξύ άλλων: «Εμείς, από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών σας να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική». Την ίδια στιγμή που η πολιτική της κυβέρνησης για την Παιδεία τους φράζει κάθε δρόμο προς το πανεπιστήμιο.
Τα νομοθετήματα για την Παιδεία μόνο δρόμους με προοπτικές δεν ανοίγουν και με πλαίσιο τις δυσκολότερες Πανελλήνιες Εξετάσεις των τελευταίων δεκαετιών, μετά την πανδημία και τα δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης, ας τα θυμηθούμε:
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - μείωση των εισακτέων
Γράφαμε πέρυσι: «Η υπουργός πανηγυρίζει με 40.000 μαθητές εκτός ΑΕΙ, από τους 103.000 που έδωσαν Πανελλήνιες Εξετάσεις, με 16 σχολές με 0 εισαχθέντες, 18 σχολές με 1 εισαχθέντα, 5 σχολές με 2 εισαχθέντες, 6 σχολές με 3 εισαχθέντες, 4 σχολές με 4 εισαχθέντες, 7 σχολές με 5 εισαχθέντες, 4 σχολές με 6 εισαχθέντες, 2 σχολές με 7 εισαχθέντες, 3 σχολές με 8 εισαχθέντες, 3 σχολές με 9 εισαχθέντες και... 1 ένα ταξίδι «εγκατάστασης» στη Νέα Υόρκη»
[...]
«Με χιλιάδες παιδιά να μένουν εκτός ΑΕΙ γιατί η χειρότερη διοίκηση του ΥΠΑΙΘ άλλαξε, με ελεεινές προθέσεις και εν μέσω πανδημίας, τον τρόπο εισαγωγής και όχι επειδή δεν έγραψαν. Με 68 σχολές να έχουν από 0 μέχρι 9 νεοεισαχθέντες φοιτητές ενώ ήδη φυτοζωούν από την ανεπαρκή χρηματοδότηση, με τις ιδιωτικές σχολές να τρίβουν τα χέρια τους για τους χιλιάδες πελάτες - δώρο του Υπουργείου και τον πρωθυπουργό να φεύγει... τετραήμερο στη Νέα Υόρκη για να “εγκαταστήσει” την κόρη του στο Γέιλ, η σύμπτωση (;) μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας».
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που έφερε την απογείωση των βάσεων και ο τεράστιος αριθμός εκείνων που έμειναν εκτός πανεπιστημίου σηματοδότησαν την αρχή της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας. Η οποία συνεχίζεται μεθοδικά και φέτος, με την ονομαστική μείωση κατά 9.000 των εισακτέων στα ΑΕΙ. Η μείωση του αριθμού των θέσεων στα ΑΕΙ -μόνο πέρυσι έμειναν πάνω από 17.000 κενές- στα ΑΕΙ, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, έφερε και τη συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την επικείμενη συγχώνευση ή το κλείσιμο τμημάτων των πανεπιστημίων.
Οι νέοι συντελεστές βαρύτητας - νέος τρόπος υπολογισμού των μορίων
Δυσκολότερη και η εξίσωση για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, άλλαξαν με απόφαση της Νίκης Κεραμέως.
Ο γραπτός βαθμός, σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.
Δύο χρόνια εκτός
Με παιδιά που πασχίζουν να προσαρμοστούν και να συμπληρώσουν τα κενά στην αφομοίωση της ύλης λόγω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης.
Με την ΕΒΕ, τις τραγικές ελλείψεις και την υποχρηματοδότηση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Και τον νέο νόμο που ετοιμάζουν για τα ΑΕΙ:
Ποιο είναι το νέο "Πανεπιστήμιο Α.Ε." που σχεδιάζουν να προστατεύει η αστυνομία
Είναι, λοιπόν, κάτι παραπάνω από προφανές τι έχει στο μυαλό της η υπουργός όταν εύχεται «ανοιχτούς και διευρυμένους δρόμους επιλογών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου