Πολιτεία

Πολιτεία

Δευτέρα 24 Απριλίου 2023

Κανείς αξιολογητής στα σχολεία, ούτε στην Αττική, ούτε πουθενά! - Μπλοκάρουμε το διαγωνισμό της «ελληνικής PISA»

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Κανείς αξιολογητής στα σχολεία, ούτε στην Αττική, ούτε πουθενά!

Μπλοκάρουμε το διαγωνισμό της «ελληνικής PISA»

Ενώ η σχολική χρονιά πηγαίνει προς το τέλος της και εν μέσω προεκλογικής περιόδου, το υπουρ-γείο Παιδείας επιμένει στην προσπάθειά του να ξεκινήσει την ατομική αξιολόγηση, παρά τη σοβα-ρή αντίσταση που αντιμετωπίζει από τον κλάδο. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι συμμετέχουν στην α-περγία αποχή και υπάρχουν περιοχές της χώρας στις οποίες δεν έχει αξιολογηθεί ούτε ένας συ-νάδελφος. Το υπουργείο παρά τις απειλές του δεν έχει καταφέρει να τηρήσει τις προθεσμίες του και δίνει συνεχώς αναβολές. Ενώ δεν είναι λίγοι και οι σχολικοί σύμβουλοι που προτίμησαν να τα παρατήσουν και να διεκδικήσουν άλλες στελεχιακές θέσεις. Ακούγεται πλέον αστείο ότι η αξιολό-γηση θα είχε ολοκληρωθεί μέσα στο Μάρτη…

Παρόλα αυτά το υπουργείο για να πετύχει τον πολιτικό του στόχο που είναι να πατήσουν οι αξιολο-γητές στην εκπαίδευση, ώστε το Σεπτέμβρη να συνεχιστεί η διαδικασία με καλύτερους όρους, ετοι-μάζεται να επεκτείνει τη διαδικασία στην Αττική και σε όσες περιοχές της χώρας δεν είχε ξεκινήσει. Μέσα στις διακοπές του Πάσχα ολοκληρώθηκε ο ορισμός των σχολικών συμβούλων και ξεκίνησαν οι κρούσεις στους συναδέλφους με την αποστολή μηνυμάτων από τις ΔΔΕ. Τις επόμενες μέρες θα πρέπει να κανονιστούν τα ραντεβού αξιολογούμενων – αξιολογητών, να αναρτηθούν τα στοιχεία και οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να γίνουν οι πρώτες παρακο-λουθήσεις μαθημάτων μέχρι να τελειώσουν τα μαθήματα.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο ετοιμάζεται να διεξάγει και φέτος το διαγωνισμό της “ελληνικής PISA” σε 300 σχολεία πρωτοβάθμιας και 300 δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιδιώκει να εδραιώσει ένα θεσμό που η ίδια η υπουργός ονομάζει «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος». Η PISA, λοιπόν, βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την συνολική αξιολόγηση που προωθείται στην εκπαίδευ-ση. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν είναι ένα απλό διαγωνιστικό εργαλείο, αλλά ένας διαγωνι-σμός που θα δώσει την τεχνογνωσία για να στηθεί ένα ακόμα εργαλείο για την αξιολόγηση των σχολείων, έτοιμο να χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση και το διαχωρισμό τους. Παράλληλα τα αποτελέσματά του θα χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση για την τεκμηρίωση – στήριξη των πολιτικών της. Γι’ αυτό και αυτός ο διαγωνισμός συνάντησε πέρυσι την αντίσταση του εκπαιδευτι-κού κινήματος και εξελίχθηκε σε φιάσκο. Αυτό θα συμβεί και φέτος!

Φυσικά όλα τα παραπάνω σχετίζονται και με ένα από τα προεκλογικά αφηγήματα της κυβέρνησης, αυτό που λέει ότι το φάρμακο για όλα τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι η αξιολόγηση. Στόχος είναι να μετατρέψει την τραγωδία των Τεμπών σε όπλο υπέρ της πολιτικής διάλυσης των δημόσιων αγαθών που εφαρμόζει. Λες και στην εκπαίδευση φταίει το ότι δεν υπάρχει αξιολόγηση για το ότι υπάρχουν κενά μέχρι το Μάρτη ή για το ότι δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για να αντιμε-τωπιστούν τα τεράστια προβλήματα που άφησε στους μαθητές η διετία των κλειστών σχολείων της πανδημίας, και όχι οι πολιτικές επιλογές της.

Για όλα τα παραπάνω τώρα είναι η ώρα όχι να σταματήσουν οι αγώνες μπροστά στην προεκλογι-κή περίοδο, αλλά να συνεχιστούν και να δώσουν τον τόνο. Γιατί τώρα πρέπει να ακουστεί η φωνή της εκπαίδευσης, ώστε όποιος και αν αναλάβει την κυβέρνηση μετά τις εκλογές να ξέρει ότι θα α-ντιμετωπίσει τον κόσμο της εκπαίδευσης και θα πρέπει να λάβει υπόψη τις αγωνίες και τα αιτήμα-τά του. Γι’ αυτό και είναι λάθος η λογική που έβαλε το ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ που λέει εν ολίγοις

ότι τώρα δεν μπορεί να υπάρξει καμιά ιδιαίτερη κινητοποίηση, πέρα από την απεργία – αποχή. Για-τί δεν μπορούμε να περιμένουμε τις κάλπες, αλλά πρέπει να προχωρήσουμε και σε κινητοποιήσεις που δίνουν το στίγμα ότι η πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών δεν θα περάσει, κινητοποιήσεις που θα μπλοκάρουν στην πράξη την αξιολόγηση και θα δώσουν το μήνυμα ότι συνεχίζουμε. Γιατί τώρα που οι αξιολογητές επιδιώκουν να πατήσουν στην εκπαίδευση πρέπει να μείνουν έξω από την πόρτα του σχολείου!

Προτείνουμε το ακόλουθο πρόγραμμα δράσης:

· Την πρώτη εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων οι ΕΛΜΕ της Αττικής και όσων περιο-χών ξεκινάει τώρα η αξιολόγηση, οργανώνουν κινητοποιήσεις – παραστάσεις στις ΔΔΕ και επιδιώ-κουν συνάντηση με τους Σχολικούς Συμβούλους.

· Την 1η Μάη συμμετέχουμε στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά.

· Την εβδομάδα 2 - 5 Μάη οργανώνουμε μεγάλη κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, το σταμάτημα της αξιολόγησης και προβάλλο-ντας το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων. Προτεινόμενη μέρα είναι η Πέμπτη 4/5.

· Την Τετάρτη 10/5, ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» οργανώνουμε «πανελλαδική μέρα δράσης ενάντια στην αξιολόγηση». Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας, ώστε να συμπληρωθεί από τις ΕΛΜΕ και να μη διεξαχθεί ο διαγωνισμός.

Συνεχίζουμε την απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση και υπογράφουμε σε κάθε σχολείο (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Ενημερώνουμε αμέσως την ΕΛΜΕ μας:

· όταν μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιο-λογητή μας.

· όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με e-mail για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης».

· όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας

· σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει εγκαίρως συντονισμένη παρέμβαση από την ΕΛΜΕ και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιο σχολείου!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου