Πολιτεία

Πολιτεία

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Οι πολλοί μένουν σπίτι και οι λίγοι κάνουν πάρτι… στην υγεία μας ρε παιδιά

Νίκος Τζιανίδης
   Έτσι γίνεται συνήθως στις κρίσεις, στη διάρκεια των πολέμων και σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης: Κάποιοι – οι λίγοι - πλουτίζουν και κάποιοι άλλοι - οι πολλοί - σχεδόν λιμοκτονούν.
   Είναι παροιμιώδες  το σύνθημα «Αγάντα Ρόμελ» που ακουγόταν κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής από τους μαυραγορίτες. Βάστα Ρόμελ στην Αφρική, για να πλουτίζουν περισσότερο οι Έλληνες πονηροί «γερολαδάδες»…
   Και τώρα: «Αγάντα Κορονοϊέ» για να θησαυρίζουν οι πολυεθνικές εταιρίες και οι επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ· για να βγάζουν στη μαύρη αγορά (διαφημίζοντάς μάλιστα δια τηλεοράσεως) οι επιτήδειοι τα αντισηπτικά προϊόντα τους, για να φθάσει η τιμή της προστατευτικής μάσκας στο λιανεμπόριο, όσο στο παρελθόν είχαν 100 μάσκες μαζί!
   Φταίμε! Φταίμε όσοι φορτώνουμε τα καρότσια των καταστημάτων τροφίμων με προϊόντα που ποτέ στο παρελθόν δεν θα χρειαζόμασταν σε τόση ποσότητα. Φταίμε γιατί, μπορεί να μην τη ζήσαμε, αλλά ακόμα μας κατατρύχει το σύνδρομο της κατοχής που: Να μην πεινάσουμε! Και σπεύδουμε κοπαδιαστά και αδειάζουμε ράφια από χαρτιά υγείας και αδειάζουμε και τα πορτοφόλια μας και σε λίγες εβδομάδες δεν θα μας έχει μείνει ούτε δάκρυ. Αυτά για εμάς, τους νομοταγείς τρομαγμένους οικογενειάρχες…
    Στην κυβέρνηση τώρα και σε κάποιος «δικούς της», που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πολλαπλασιάζονται οι τραπεζικές καταθέσεις τους, όσο ο κορονοϊός εξαπλώνεται…
   Δόθηκε, λέει, το ποσόν των 11 εκατομμυρίων ευρώ για τι; Για τη διαφημιστική καμπάνια του «Μένουμε Σπίτι». Και τούτο το ποσό, το ασύλληπτο, παραχωρήθηκε, όπως ακούγεται, σε μία συγκεκριμένη εταιρία! Πόσες Μονάδες Εντατικής θα είχαν εξοπλιστεί με τα 11 εκατομμύρια ευρώ; Ρωτάμε αφελώς; Δηλαδή αν δεν έβγαινε η καμπάνια στον αέρα, θα προτιμούσαμε να πληρώσουμε το πρόστιμο των 150 ευρώ για να μην μείνουμε σπίτι;
   Η διαφήμιση μας συνέτισε; Ή ο «Στην υγειά μας ρε παιδιά» Σπύρος Παπαδόπουλος, μας έμαθε να πλένουμε τα χέρια μας, πολύ σχολαστικά; Πόσα πήρε ο Σπύρος Παπαδόπουλος για να τα… πίνει στην υγειά μας; Καμπάνια κοινωνικού περιεχομένου είναι το «Μένουμε Σπίτι» μήπως, λέω ο αφελής πάλι, μήπως έπρεπε να «τρέξει» δωρεάν;
   Κι αν είναι fake news όλο αυτό με τα 11 εκατομμύρια, δεν οφείλει η κυβέρνηση να το διαψεύσει; Το οφείλει κυρίως για να μπορεί να κοιτάζει στα μάτια γιατρούς που καταρρέουν εισπράττοντας ψιχία, νοσηλευτές που μονομαχούν με τον κορονοϊό έχοντας βασικό όπλο το φιλότιμό τους και επιστήμονες που νυχθημερόν εργάζονται δίχως επαρκείς απολαβές για να εξοντώσουν το «τέρας».
   Κι αν τούτο περί «χρυσής καμπάνιας» αληθεύει, είναι ντροπή! Ντροπή, για τους εργαζόμενους που βρίσκονται με το ένα πόδι στην είσοδο του Ταμείου Ανεργίας. Ντροπή, για όλους όσοι καταθέτουν την ψυχή τους βοηθώντας το κοινωνικό σύνολο, εισπράττοντας για τόκους «ευχαριστώ» και μόνο.
   Και τέλος, ντροπή σε όσους κάνουν πάρτι μετρώντας αμέτρητα κέρδη στην πλάτη όσων «μένουν σπίτι», μετρώντας τα καρφιά στους τοίχους και το βάρος του σταυρού για τον Γολγοθά που ακολουθεί… Καλή Ανάσταση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου